loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
mmahdishsh بازدید : 37 نظرات (1)

تا که خدا به بال ملک پر درست کرد
در آسمان عشق کبوتر درست کرد
با آیه های سوره ی زیبای قدر خود
قدری گریست، سوره ی کوثر درست کرد
خلقت به حال خویش معلّق نمی شود
بر آن خدای فاطمه محور درست کرد
تا که بهشت پر شود از عطر آشتی
با قلب خویش صورت مادر درست کرد
بابا به یاد مادر خود گریه تا نمود
مادر گرفت آینه... دختر درست کرد
شأن نزول سوره ی کوثر بزرگ شد
دختر تجلّی رُخِ مادربزرگ شد
دختر همیشه دلبر باباست شک نکن
در اوج دلبریش دلارآست شک نکن
این زمزمه شده است سرود ملائکه
این نو رسیده دختر مولاست شک نکن
هنگام خنده هاش وَ هنگام گریه هاش
این فاطمه به فاطمه همتاست شک نکن
خواهر بیا بیا و به دقت نگاه کن
صورت شبیه صورت زهراست شک نکن
حس می کنی تو را به خدا، بعد سال ها
این عطر مادر است که بر پاست شک نکن
او بیشتر از اینکه به من دختری کند
نازل شده است تا که به ما مادری کند
ای ماهتاب نیمه ی شب های اهل بیت
ای دلبر حسین، دلارآی اهل بیت
چادر به سر چو می بری و راه می روی
هستی شبیه حضرت زهرای اهل بیت
بر صورت حسین و ابالفضل و زینبین
گلبوسه های توست مداوای اهل بیت
اغراق نیست این که بگویم تو یک تنه
زهرا شدی و اُمّ ابیهای اهل بیت
در بین اهل بیت شبیه تو نیست، نیست
بنت الحسین اوج کمالت سه سالگیست
کاش ای سه ساله قوت پایت نمی شکست
دستان پر ز جود و عطایت نمی شکست
آغوش حور بود بهای وجود تو
ای کاش در مسیر بهایت نمی شکست
ای نی نوای حضرت ارباب بی کفن
در شام و کوفه کاش نوایت نمی شکست
رفتی به خلوت عمه ی خود را دعا کنی
از زجرِ زجر کاش دعایت نمی شکست
کاش آن زمان که سرّ طبق آشکار شد
با دیدن حسین صدایت نمی شکست
ای عمه زخم های تنم گر چه بستنی است
این شیشه پر ترک شده دیگر شکستنی است

شاعر : امیر عظیمی

بازدید : 248 نظرات (1)

به اطلاع آن دسته از برادرانی که در مدارس علمیه کرمان از سوی مدیران مدارس جهت دوره کارورزی پژوهش معرفی شده اند، می رساند ، به یاری خداوند متعال و یاری دوستان عزیز ، این دوره از 92/04/08 در محل مدیریت حوزه در کتابخانه مرکزی از ساعت 7 آغاز می گردد.  این دوره با تفاهم به عمل آمده بین موسسه ذاریات و مرکز مطالعات فرهنگی حوزه به صورت مشترک اجرا می گردد و اجرای آن به عهده موسسه ذاریات می باشد.

دوستان رآس ساعت حضور به هم رسانند.

برنامه کارورزی شامل: آموزش ویندوز، آموزش واژه پرداز word  ، آموزش نرم افزار وان نت و فیش برداری، آموزش اینترنت و وبلاگ نویسی، آموزش نحوه کار با نرم افزارهای علوم اسلامی نور، نرم افزار مکتبه اهلبیت و مکتبه الشامله ، آموزش نحوه پرونده پردازی الکترونیک و نحوه جستجو در سایت های lib.ir، نورمگز و ایران داک و کتابخانه های نوربوک و مجلس و هامبورک؛ و نیز کارگاه آموزشی روش تحقیق و پایان نامه نویسی شامل: اهداف و انگیزه های تحقیق، انواع روش های علمی، فرق موضوع و مسأله، منابع انتخاب موضوع، شرایط و ملاک های انتخاب موضوع، تعریف و تبیین موضوع، ارائه فرضیه، ارائه طرح تحقیق، گردآوری اطلاعات و روش های آن، آشنایی با کتابخانه و منابع کتابخانه ای و به خصوص کتاب و منابع مرجع، گام های عملی گردآوری اطلاعات و ملاک های اولویت بندی منابع، چگونگی مطالعه منابع و یادداشت برداری، چگونگی پردازش اطلاعات و تحلیل محتوا و چگونگی گزارش تحقیق و کلیاتی از نویسندگی می باشد.

در ضمن این کلاس ها 2 جلسه از محضر استاد بهجت پور بهره می بریم و جلسات خاصی با برخی از اساتید نویسنده خواهیم داشت.

امیدوارم که خداوند توفیق دهد تا بتوانیم این دوره را به خوبی در خدمت عزیزان باشیم.

حهت اطلاعات بیشتر و ارتباط بیشتر با زدن گزینه "تماس با ما" نظر خود را ارسال نمایید.

بازدید : 91 نظرات (0)
مقدمه
ارتباط و اظهار ارادت به ساحت پاک امام حسین(علیه السلام) به گونه های مختلف در قالب عزاداری(سینه زنی و زنجیرزنی) یا ذکر فضائل(به نحوسخنرانی) یا ذکر مصائب (به نحو روضه خوانی وشبیه خوانی) یا زیارت آن بزرگوارازراه دور و نزدیک که از مصادیق مودت به آن امام شهید می باشد.حال بحث ما در زیارت عاشورا است و اینکه فلسفه تکرار سلام ها در این زیارت چیست؟ با اینکه بیش یکبار سلام کردن در عرف رسم نیست و اگرصورت گیرد موجب سرزنش و ملامت است.
فلسفه تکرار سلام ها
چون که زیارت عاشورا حدیث قدسی است،که جبرئیل به پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)تعلیم فرمود و به دلایلی این حدیث شریف از زبان آن حضرت برای عموم مردم نقل نگردید و از پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)به اهل بیت(سلام الله علیهم)یکی بعداز دیگری انتقال یافت تا اینکه امام باقر(علیه السلام)موقعیت را فراهم دیدند و این حدیث نورانی را به عموم تعلیم نمودند وحدیث قدسی از ناحیه خداوند متعال می باشد که بر بندگان واقعی خودش رحمت می فرستد تا آنها را از ظلمات به سوی نور خرج کند[اشاره به آیه43سوره احزاب که خداوند در توصیف خودش می فرماید« هُوَ الَّذي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَ مَلائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ كانَ بِالْمُؤْمِنينَ رَحيماً»یعنی«او خدای است که او و ملائکه‏اش بر شما رحمت می‏فرستد تا شما را از تاریکی به سوی نور خارج نماید و خداوند نسبت به مومنین رحیم است»

بازدید : 54 نظرات (0)
صهيونيسم = نژادپرستي
تفاوت‌هاي صوري و اختلاف رنگ در نژادهاي مختلف، اغلب سبب شده است تا برخي نژادها خود را برتر از ديگر نژادها بدانند و اين امر اغلب صحنه‌هاي خونيني را در تاريخ جهان آفريده است. صهيونيست‌ها از جمله نژادهايي هستند كه قوم خود را برتر از اقوام ديگر تلقي مي‌كنند و به همين دليل در رعايت اصول ملي و نژادي خود پافشاري مي‌كنند.
پافشاري صهيونيست‌ها بر اصول ملي و نژادي خود، در حالي صورت مي‌گيرد كه آن‌ها فاقد نژادي مشترك‌اند؛ زيرا بنا به گواهي «تورات» هبرون‌ها كه صهيونيست‌ها خود را از اعقاب آن‌ها مي‌دانند، تنها كساني نبوده‌اند كه در فلسطين مي‌زيسته‌اند. فنيقي‌ها، حتي‌ها، كنعاني‌ها... از جمله اقوامي بودند كه در اين سرزمين زندگي كرده‌اند. رومي‌ها بعد از تسلط بر سرزمين فلسطين، به دليل حضور طولاني مدت خود و اختلاف‌هايي كه با هبرون‌ها داشتند، به تدريج باعث پراكندگي هبرون‌ها در سرزمين‌هاي اطراف مديترانه و آميختگي اين نژاد با نژادهاي ديگر شدند.
ويل دورانت ضمن اين كه ميان خون و نژاد تفاوت قائل است. اعتقاد دارد:
«خون را نبايد با جنس و نژاد يكي دانست. خون مي‌تواند بر روي تمدن معيني تأثيري بسزا بر جاي بگذارد؛ زيرا در نتيجه‌ي اختلاف خون‌ها ممكن است تمايلات اساسي يك ملت به شكل زيستي (بيولوژيكي) و نه به شكل نژادي، تغيير كرده و به شكل عالي‌تر يا پست‌تر درآيد.» 1

بازدید : 82 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
معنای لغوی و اصطلاحی شفاعت: شفاعت از ماده«شفع» به معنای جفت در مقابل «وتر»گرفته شده و در حقیقت کسی که متوسل به شفیع می شود خودش را برای رسیدن به هدف کافی نمی داند لذا نیروی خود را با شفیع گره می زند.
بنابراین اگر شخصی بخواهد به کمال و خیر مادی یا ثواب اخروی که اسباب آن را تهیه ندیده برسد و یا بخواهد از خود شرًی یا عقاب مخالفت با تکلیفی را دفع کند در اینجا متوسل به شفاعت می گردد و مورد تاثیر شفاعت هم همین جاست اما نه بطور مطلق بشود شفاعت کرد بلکه باید در این مورد به چند نکته توجه کرد.
1-شخص شفاعت شونده باید تا حد امکان لوازم کمال و خیر را یا دفع شر را فراهم کند تا شفیع بتواند آن لوازم را کامل کند و مورد شفاعت قرار گیرد نه مانند افرادی که اصلا لیاقت رسیدن به کمال یا خیری را ندارند شفاعت شوند مثلا فرد عامی و بی سوادی و بی استعدادی که می خواهد با شفاعت اعلم علماء بشود و یا برده ای که یاغیگری مولا می کند و به هیچ وجه نمی خواهد از مولایش اطاعت کند بوسیله شفاعت مورد عفو مولا قرار گیرد در اینجا اصلا شفاعت راه ندارد و مخالف اصول شفاعت است و اگر در مورد آخرت این گونه شفاعت صورت گیرد مخالف عدل الهی است.
2-نکته ی دوم اینکه

بازدید : 76 نظرات (0)
الف) چاپ آيات نخست سوره هاي مباركه مريم و بقره بر روي اوراق بسته بندي در بلژيك
ب) حك عبارت لا اله الا الله بر لايه دروني لباس هاي زير در انگلستان
ج) چاپ عكس زنان برهنه در مجله هاي سكسي لندن، درحالي كه خودرا باتكه روز نامه هائي كه آيات قرآن كريم بر آن ها نقش بسته، پوشانيده اند
د) ايجاد مراكز زنجيره اي فساد در شهر گلاسكو و ديگر شهرهاي اروپائي بانام (مكه)
ه) حك كلمه ي جلاله (الله) بر تخت كفش هاي ورزشي، از سوي يك توليد كننده ي يهودي در قبرس
و) شبيه سازي معماري اسلامي مساجد، براي جايگاه ميمون ها درشهر بال سوئيس
ز) توليد نوعي دستمال توالت در آمريكا، با چاپ مضاميني توهين آميز بر ضددانشمندان اسلامي بر روي آن(ر.ك. علي اقليدي نژاد، مقاله «روش هاي مسموم صهيونيسم و تبليغات مرسوم ما» ، روزنامه ي جمهوري اسلامي مورخ 8/3/81/ص8)
يكي ديگر از كارهاي صهيونيسم:

بازدید : 83 نظرات (0)
ادعاى ظهور امام دوازدهم: موضوع ادعاى (انا المهدى) صرفا به ياوه گوييهاى يك عده ورشكسته سياسى محدود نمى شود و بر طبق روايات متعدد اسلامى قرار است تعداد زيادى افراد مغرض در دوران غيبت امام دوازدهم شيعيان و منجى عالم بشريت به دروغ ادعاى مهدويت كرده و هر يك عده اى را دور خود جمع كنند. اگر هم در اين قسمت چيزى مي نويسيم هدف اصلى آن ست كه من بعد هم مسلمانان گول افراد دروغگو و گروههاى مغرض را نخورند و در دسته كسانيكه در احاديث از آنها بعنوان گمراهان و در بدترين حالت مرتدين ياد شده است قرار نگيرند. حال اگر در بين حدود ده فرقه ايكه هر يك با ادعاى شخصى كه خود را مهدى ميدانست تشكيل شدند و البته بهاييت در همين چند فرقه هم جزو ضعيفترين ها بشمار مى رود انسانهايى كه واقعا بدنبال كشف حقيقتند ميتوانند با خواندن اين چند صفحه به كذب ادعاى سرانشان پى ببرند و ما را هم از دعاى خير فراموش نكنند. و الا كه چهار يا پنج ميليون بهايى كه نميتوانند گوشه جهنم را هم پر كند چه ارزشى دارد كه انسان بخواهد وقتش را براى آنها تلف كند! موضوع نسب آن حضرت: در تمام احاديث و روايات شيعه و سنى، بالاتفاق ايشان را مهدى و از نسل حضرت ابا عبد الله عليه السلام ميداننـد، لذا در نام، كنيه و نسب آنحضرت در تمام دنياى اسلام توافق كامل وجود دارد. از طرف ديگر پيغمبر اسلام فرمودنـد "انى بعثت لاتمم مكارم الاخلاق" يعنى بعثت ايشان براى آن بود كه بالاترين مسايل اخلاق تبيين شود و راه رسيدن به بالاترين كمال نشان داده شود، و مساله خاتميت ايشان از همه اهل بيت و شخص پيغمبر اسلام آن قدر روايات شده است كه ديگر جاى شك و شبهه باقى نمانده است.

بازدید : 55 نظرات (0)

چکیده پایان نامه محمد سلطانی به موضوع: روش قرآن در نهادينه كردن باور به ربوبيت الهي در جامعه صدر اسلام

قرآن به عنوان عظيمترين منبع شناخت هستي و انسان در اختيار ماست. نزول تدريجي آيات و سورههاي قرآن و انتخاب هوشيارانه آيهها متناسب با ظرفيتهاي مخاطبان، چالشها، ضرورتها و پرسشها حكايتگر آن است كه خداي حكيم، دستيابي به آموزههاي ديني و به كارگيري صحيح آن را تنها در انتقال محتوای ارزشمند معارف و احکام نمی‎داند؛ بلکه روش بيان این محتوا نيز در هدف نزول قرآن كاملاً دخيل است. اين پژوهش اولين تلاش در جهت كشف روش قرآن در تحول اولين مخاطبان خويش است.

پس از مراجعه به ترتيب طبيعي نزول قرآن درمييابيم كه ربوبيت، اولين مفهومي است كه در خدمت به بارنشستن اصليترين پيام قرآن ـ يعني يكتاپرستي ـ و پذيرش بسياري از ديگر امور ميباشد. ضرورت كشف روش قرآن در نهادينه كردن ربوبيت در هندسه معرفتي عرب جاهلي و چگونگي اثبات و استفاده از آن در ديگر مباحث، بنده را ـ با تمام سختي اين راه ـ به نگارش اين تحقيق متقاعد نمود.

هدف علمي اين تحقيق نماياندن گوشهاي از عظمت قرآن به وسيله كشف روش تحول از آن و آزمودن سبك تفسير به ترتيب نزول در تحقيقات موضوع محور قرآني است و هدف عملي آن كشف اولين گام تحولآفرين قرآن و استفاده از آن در تربيت اسلامي است.

تعداد صفحات : 16

درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 87
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 201
  • بازدید ماه : 594
  • بازدید سال : 2,921
  • بازدید کلی : 26,964