loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 57 نظرات (0)

یاران خراسانی

سرخوش زسبوی غم پنهانی خویشم

چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم

***

در بزم وصال تو نگویم زکم و بیش

چون آینه خو کرده به ویرانی خویشم

***

لب باز نکردم به خروشی و فغانی

من محرم راز دل طوفانی خویشم

***

یک چند پشیمان شدم از رندی و مستی

عمریست پشیمان زپشیمانی خویشم

***

از شوق شکرخند لبش جان نسپردم

شرمنده جانان زگران جانی خویشم

***

بشکسته تر از خویش ندیدم به همه عمر

افسرده دل از خویشم و زندانی خویشم

***

هر چند امین، بسته دنیا نیم اما

دلبسته یاران خراسانی خویشم

حضرت آیه الله خامنه ای

بازدید : 53 نظرات (1)

مطلبی که در سایت طلاب عدالتخواه بود را بازپخش می کنم. امید که دوستان توجه کنند. آدرس مطلب:

http://temk.ir/





فقر مذهبی و فرهنگی در استان کرمان بیداد می کند!!! چه کسی پاسخ گو است؟

همانطور كه مطلع‌ هستید، استان كرمان یكی از شاه‌راههای مهم عبور قاچاق مواد مخدر بوده و در عین حال از چند سو، هم‌مرز با مناطق سنی نشین است كه امروز به پایگاه فعالیّت جریان وهابی تبدیل شده است. همچنین از دیر باز حوزه‌ی فعالیّت فرقه‌هایی چون بهائیت، شیخیّه و صوفیه می‌باشد. از طرفی از ناحیه‌ توسعه‌ی اقتصادی این استان كه بیشتر تحت تأثیر امیال متنفذین سیاسی و اقتصادی، طراحی و اجرا شده، آسیب‌های فراوانی به فرهنگ استان وارد شده است.

بسیاری از روحانیون و طلاب کرمانی حوزه علمیه قم، به یاد دارند جلساتی را که مسئولین امنیتی کرمان، نسبت به فعالیت چشمگیر و روزافزون وهابیت در جنوب کرمان ابراز نگرانی کرده و با بیان اینکه این معضل راه حل امنیتی ندارد، از روحانیون کرمانی استمداد طلبیدند.

تصاویر زیر مربوط به مناطقی از جنوب استان کرمان است که فقر اقتصادی و به تبع آن، فقر فرهنگی در آن بیداد می کند. جریان هایی مانند وهابیت

بازدید : 53 نظرات (0)
ترک اميال نفسانى

من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
من اكل ما يشتهي ولبس ما يشتهي وركب مايشتهي لم ينظر اللّه اليه حتى ينزع او يترك.
(تحف العقول صحفه 38)
در جمله
بازدید : 76 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحيم

آنچه در پى مى‌آيد، بخشى از احاديث گوهربار پيامبر گرامى اسلام(صلى الله عليه وآله وسلّم) و اهل بيت اطهار(عليهم‌السلام) مى‌باشد كه رهبر معظم انقلاب(دام ظله) از كتب معتبر حديثى انتخاب كرده و در شروع جلسات درس خارج فقه با توضيح و شرحى مختصر، بيان فرموده‌اند.
جهت استفاده بيشتر بر آن شديم تا ان‌شاءالله به مرور اين موارد را تحت عنوان «شرح حديث» در اين بخش از پايگاه قرار دهيم.
بخش اول آن ـ كه منتخبى از نصايح پيامبر عظيم الشأن اسلام(صلى الله عليه وآله وسلّم) و اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام) از كتاب شريف «تحف العقول» مى‏باشد ـ به رهروان طريق هدايت تقديم مى‏گردد.

بازدید : 48 نظرات (0)
بیانات در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش نکوداشت استاد مشفق کاشانی (۱۳۹۲/۰۵/۲۱ - ۱۸:۳۰)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به همایش نکوداشت استاد عباس کی‌منش (مشفق کاشانی) با اشاره به برخی ویژگی‌های ممتاز این شاعر برجسته کشور، تقدیر از شاعران بزرگ را موجب پیشرفت شعر و ادبیات فارسی و تشویق جوانان مستعد خواندند و تصریح کردند: یک خصوصیت مهم شعر آقای مشفق، قرار گرفتن در خدمت اهداف دینی و انقلابی است.
متن پیام رهبر انقلاب که بر گرفته از بیانات ایشان در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش نکوداشت استاد مشفق کاشانی در تاریخ 1392/04/10 است، و عصر دوشنبه از سوی آقای حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش قرائت شد، به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
اولاً بسیار

بازدید : 46 نظرات (0)
ديدار مسئولان، سفرای كشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم (۱۳۹۲/۰۵/۱۸ - ۱۲:۳۰)
در روز عید فطر، اول شوال ۱۴۳۴

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌
تبريك عرض ميكنيم عيد سعيد فطر را به امت بزرگ اسلامى در هر نقطه‌اى از جهان، و به ملت بزرگ و رشيد ايران - كه در عرصه‌هاى گوناگون، لياقت و شايستگى خود را براى دريافت هدايت و نعمت الهى اثبات كردند - و همچنين تبريك عرض ميكنيم به شما حضار محترم، مسئولان پرافتخار كشور، و همچنين ميهمانان ما، سفراى محترم كشورهاى اسلامى؛ همچنين بايد تبريك گفت به ملت ايران، به خاطر گذراندن يك ماه رمضانِ به معناى واقعى كلمه، مبارك.
 مردم ايران با اعمال عبادى واجب و مستحبِ در اين ماه، خود را بار ديگر شايسته‌ى نزول رحمت الهى كردند. اين دهانهاى روزه‌دار در اين روزهاى بلند و گرم، اين شبهاى رونق‌يافته‌ى از ذكر و عبادت و دعا و مناجات، اين جلسات متعدد قرآن

درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 66
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 239
  • بازدید سال : 2,566
  • بازدید کلی : 26,609