loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 48 نظرات (0)

پیشنهاد مشروب و تریاک به حاج حسین انصاریان
کد خبر: ۳۳۶۷۵۵تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
«جوان با قیافه‌ای جدی و گفتاری محکم بدون اینکه لباس ما دو نفر را که لباس پیامبر (ص) است لحاظ کند، گفت: مشروب ناب خارجی در یخچال حاضر دارم و تریاک خالص افغانی در بساطم موجود است ...»
 
به گزارش رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در کتاب «معاشرت» که از تالیفات اوست به بیان خاطره‌ای پرداخته‌ است که در پی می‌آید:
 
«از طرف یکی از دوستان که در عشق به امام زمان (عج) زبان‌زد اهل ایمان در نیشابور است و با شنیدن نام آن حضرت و یاد آن یادگار انبیاء و امامان (علیهم‌السلام) چون باران بهار از دیده اشک می‌بارد، در دهه دوم ماه ذی‌حجه به مناسبت عید ولایت جهت تبلیغ دعوت شدم.
 
چند شبی از مجلس نورانی تبلیغ گذشته بود که یکی از دوستان روحانی‌ام که در مشهد زندگی می‌کند به دیدنم آمد و به تقاضای من بنا شد تا آخرین شب اقامتم در نیشابور نزد من باشد.
 
در آن زمان مشغول نوشتن تفسیر صحیفه سجادیه امام زین‌العابدین (ع) بودم. روزی هنگام عصر دوست روحانی‌ام
بازدید : 54 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
ماه مبارک هم اومد ورفت
اونطور که در قران اومده قراره ثمره این روزه داری ما با تقوا شدن باشه
ماه مبارک به خاطر فضای معنوی که داره  خود بخود آدم کمتر سراغ گناه میره وبیشتر به خالقش توجه میکنه
حواسمون رو جمع کنیم که بعد از ماه مبارک هم این تقوا رو حفظ کنیم
یک حدیث کلیدی وخیلی مهم از حضرت رسول صلوات الله علیه واله هست که می فرمایند:
حلال بین وحرام بین وشبهات بین ذلک ، فمن ترک الشبهات نجا من المحرمات ومن أخذ بالشبهات ارتکب المحرمات وهلک من حیث لا یعلم
حلال آشکار است و حرام آشکار است و در میان این دو اموری

بازدید : 35 نظرات (0)

عید فطر.. عید پایان یافتن رمضان نیست.. عید بر آمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است.. چونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد می‌شود. رمضان کوره‌ایی است که هستی انسان را می‌سوزاند و آدمی نو با جانی تازه از آن سر بر می‌آورد. فطر شادی و دست‌افشانی بر رفتن رمضان نیست، بر آمدن روز نو، روزی نو و انسانی نو است. بناست که رمضان با سحرهاوافطارهایش.. با شب‌های قدر و مناجات‌هایش از ما آدمی دیگر بسازد. اگر درعید فطر درنیابیم که از نو متولد شده‌ایم.. اگر تازگی را در روح خود احساس نکنیم.. عید فطر عید ما نیست.
فرارسیدن عید سعید فطر و روز خبرنگار بر شما عزیزان مبارک باد

 

 

سرویس خبرنگاران افتخاری لباب

دوستان می توانید خبرنگار افتخاری ما شوید.

ویژه نامه روز خبرنگار را در انجمن ببینید.


بازدید : 49 نظرات (0)

از شاگردان امامان علیهم السلام یاد بگیریم دوستان

مناظره ی فضل بن حسن شیعی با ابوحنیفه


> نقل شده كه دو نفر از
> شيعيان در گذرگاهي
> از بغداد به مجلس بزرگي
> رسيدند .پرسيدند اين مجلس متعلّق به
> كيست؟ گفتند مجلس درس امام اعظم
> ابوحنيفه است .
>
>
>
>
>
> راوي حكايت مي
> گويد رفيق من كه اسمش فضل بن حسن
> بود و مردي متعصّب در مذهب شيعه و
> در عين حال
> آدمي بحّاث و با اطلاع از مباني
> مذهب بود ، گفت من ميروم و با اين
> مرد مباحثه مي
> كنم و تا او را ملزم و مجاب نكنم از

بازدید : 42 نظرات (0)

15 توصیه میرزا اسماعیل دولابی را برای زندگی مومنانه
 
1.      هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است.
 
2.      زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و… نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.
 
3.      اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی

بازدید : 308 نظرات (4)

با سلام خدمت دوستان

هم اکنون ساعت 1و 25 دقیقه بامداد یکشنبه 13 مرداد 1392 مصادف با 26 ماه مبارک رمضان سال 1434 قمری است.

 

امیدوارم آنچه در این تاپیک مرقوم می نمایم مرضی آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری مدظله العالی باشد و حق کسی را با این نوشتار ضایع ننمایم. قبلا از اینکه در این نوشتار نثر معیار را شاید رعایت ننمایم، عذرخواهی می نمایم، چرا که قصد دارم عنان قلمم در تایپ این سطور را به دستم بدهم تا ذهنم هر آنگونه که خواست با هدایت رب اعلایم، با دغدغه ای که همه دوستان در چند سال اخیر در جقیر نسبت به طلاب خصوصا طلاب عزیز کرمان دیده اند, هر آنچه خواست در این تاپیک بنگارد. باز هم می گویم باشد که مرضی مولا و آقای مظلوم همه ما قرار گیرد.

نمی دانم از کجا شروع کنم؛ از بار مسئولیتی که بر دوش تک تک طلاب در هدایتگری ایتام آل محمد آن هم در عصر غیبت مولاست و گاهی بسیاری از ما آن را فراموش نموده و به کار خود همچون مردم مشغولیم بگویم ؛

یا از اینکه ما همچون رسول بایستی رابطه احساسی و عاطفی خود را نسبت به تک تک انسان های اطرافمان و همچنین مومنان که باید بر اساس آیه 128 سوره توبه شکل بگیرد و مصداقی از آیه" لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَريصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنينَ رَؤُفٌ رَحيم" باشیم و متاسفانه نیستیم و هر روز در کنار ما افراد زیادی دچار غوایت شیطان شده و هدف خود را گم می کنند و سر از بیراهه هایی که نفس و شیطان و دنیا و مردم برای آنان ساخته اند، در می آورند و برخی از ما نیز ککمان نمی گزد و مشغول دنیا و زن و خانه و ماشین و ... خودمان هستیم و شدیم عین بقیه مردم و یا حتی بدتر از آنها در مسابقه دنیای ثروت و قدرت مشغول هستیم، بگویم

یا از مسئولیتی که 

بازدید : 62 نظرات (1)

 

استادى از شاگردانش پرسید: چرا ما
وقتى عصبانى هستیم داد می‌زنیم؟ چرا مردم هنگامى که خشمگین هستند صدایشان
را بلند می‌کنند و سر هم داد می‌کشند؟ شاگردان فکرى کردند و یکى از آن‌ها
گفت: چون در آن لحظه، آرامش و خونسردیمان را از دست می‌دهیم .
استاد پرسید: این که آرامشمان را از دست می‌دهیم درست است امّا چرا با
وجودى که طرف مقابل کنارمان قرار دارد داد می‌زنیم؟
آیا نمی‌توان با صداى ملایم صحبت کرد؟ چرا هنگامى که خشمگین هستیم داد
می‌زنیم؟ شاگردان هر کدام جواب‌هایى دادند امّا
پاسخ‌هاى هیچکدام استاد را راضى نکرد.
سرانجام او چنین توضیح داد:

 

بازدید : 43 نظرات (2)

بسم الله الرحمن الرحیم

چهل وپنج روز در مترو

گفت: سلام آخوند.
گفتم: سلام دختر گلم.
گفت: خوبی آخوند؟
گفتم: ممنون. شما چطورید؟
مجله اش را نشانم داد وگفت : این عمو قناده این هم فتیله ای ها هستن عمو قناد بچه داره این یکی هم بچه داره.
عکس ها را نشانم می داد و تعداد وجنسیت بچه های هنرپیشه ها را برایم توضیح می داد.
هرچند معلولیت ذهنی داشت اما اطلاعات زیادی درباره گروه فتیله داشت. دوست داشت برایم حرف بزند، انگار که مدتها منتظردیدن آخوندی بود تا برایش شیرین زبانی کند.
خیلی دلم می خواست بدانم تصورش درباره آخوندها چیست و از کجا و چطور شکل گرفته است،

khaksarkalati بازدید : 331 نظرات (2)

بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام

دوستان زیادی از من می پرسند چرا دانشگاه را رها کرده ای و اومدی حوزه و چرا پشت به این همه نعمت هایی که بهت رو کرده کردی. آخه آدم عاقل دکتراشو ول می کنه بیاد حوزه؟ در پاسخ به این دوستان یک جواب کوتاه دارم که دوستان را به خواندن آن دعوت می کنم.


بی شک همه ما به دنبال رشد و حرکت و پیشرفت در تمامی ابعاد هستیم و تمام تلاش ما در دستیابی به کامیابی در بهترین شکل ممکن آن است. شاید بتوان ادعا کرد نخستین گام در مسیر زندگی انسان درک همین ضرورت حرکت و رشد است. این که انسان بفهمد که نباید به این وضعیت کنونی خود راضی باشد و لحظه لحظه زندگی اش رشد و پیشرفت باشد .
این اولین چیزی است که انسان باید به درک آن برسد و این امر محقق نمی شود مگر با کسب شناخت و علم در چند حوزه و گستره از وجود خود و عالم پیرامونش.

بازدید : 60 نظرات (0)
آفریدگار مهربان با بهانه های مختلف در صدد بنده نوازی است. ماه های سه گانه رجب،رمضان و شعبان ماه هایی هستند که خداوند از سر لطف رحمت ویژه ای بر بندگانش فرو می فرستد و درب های رحمتش را به روی بندگانش باز می کند.

می توان از همه روزها و ماه هایی که خداوند آفریده است به بهترین صورت استفاده برد و با عبادت و بندگی هر چه بیشتر خود را به خدا نزدیک ساخت.

 

اگر خود را به خدا نزدیک ننماییم بعید نیست در دام شیطان گرفتار شویم. ماه های سه گانه رجب، شعبان و رمضان ماه هایی هستند که می توان بهتر و آسان تر خود را به خدا نزدیک ساخت و از کمند ابلیس فرار نمود و وارد دژ محکم الهی شد.

برای استفاده هرچه بیشتر از ایام باقی مانده از این سه ماه باید به فکر چاره بود .بهترین راه کار استفاده از دستورالعمل های عرفای بزرگ است .

 

عارف بزرگ حضرت آیت الله قاضی درباره استفاده هر چه بیشتر از این ایام خاص این گونه شاگردانش را سفارش می نماید:

بازدید : 53 نظرات (0)

 

«اگر بگوییم مقام تبلیغ اسلام، رساندن پیام اسلام به عموم مردم، معرفی و شناساندن اسلام به صورت یک مکتب، از مرجعیت تقلید کمتر نیست، تعجب نکنید. مقامی است در همان حد.‌» (1)

 

مقدمه

قدرت بیان و سخن گفتن از ویژگیهای انسان و شاخص امتیاز او از حیوانات است و خداوند، این نیرو را در خلقت او نهاده است. «خلق الانسان علمه البیان‌» ؛ (2) «انسان را آفرید و بیان را به او آموخت.‌»

 

خطابه، برانگیختن افراد است نسبت به انجام یک کار یا بازداشتن از یک عمل. از این رو در خطابه باید چنان سخن گفت که مخاطبین برانگیخته شوند و دارای انگیزه عمل یا ترک عمل گردند. از این روست که خطابه و فن سخنرانی یک هنر است.

بازدید : 49 نظرات (0)
پس از مرجعیت مرحوم آیت الله العظمی اراکی(ره)، اطرافیان ایشان آن خانه محقری که سال‌ها در آن زندگی می‌کردند را مختصر تغییری دادند، دو اتاق را یکی کردند و تختی برای ایشان تهیه کردند؛ ایشان با مشاهده تغییرات گریه کرده و فرمودند: شما می‌خواهید با این کارها مرا جهنمی کنید.

انقلاب اسلامی شروع حرکتی به سمت خدا بود، از نگاه انقلاب اسلامی هدف تنها خداست، و قدرت و حکومت ابزاری برای سوق دادن مردم به سمت این هدف مقدس است. بر خلاف غرب که نگاهشان به قدرت به عنوان یک هدف است در نگاه اسلامی حکومت هرگز هدف نیست، به همین خاطر حرکت انقلابی مبتنی بر بینش اسلامی با دنیاگروی و اصالت لذت سازگار نیست، و طلبه انقلابی باید این را در عمل نشان دهد. روشن است که اگر کسانی که دم از اسلام زده و از انقلاب حمایت می‌کنند در عمل وابسته به دنیا نمود کنند علاوه بر این که سخنشان تأثیری بر دیگران نخواهد داشت شاید تأثیری منفی نیز خواهد داشت.

 

 

بازدید : 60 نظرات (0)
آفریدگار مهربان علاقه وافر به بندگانش دارد و سعادت و کامیابیشان برایش مهم است از این رو از روی لطف و رحمت پیامبر خاتم را فرستاد تا هر قرآن چه که نیاز یک زندگی سعادتمند است به آنان عطا کند . در این بین برخی بندگان که پی به خیرخواهی خدا نبرده، حاضر به تبعیت از احکام و دستورات اسلام نیستند.

خداوند با فرستادن رسولان خود هدفی جز سعادتمندی و نیک بختی بندگان نداشته است . او از پدری مهربان و دلسوز برای بندگانش مهربان تر و دلسوز تر است .او خیر و صلاح بندگانش برایش بسیار مهم است . او خواهان این است که بندگانش چنان زندگی کنند که در دنیا و عقبا هرگز دچار زیان نشوند .

 

بازدید : 51 نظرات (0)
انسان مومن هم به لطف و رحمت بی پایان و بی بدیل خداوند امیدوار است و هم از عذاب او در ترس و واهمه به سر می برد . او همیشه در بین امید و ترس یا همان خوف و رجا به سر می برد .

امید داشتن و امیدوار بودن لازمه زندگی است . انسان اگر به آینده ای روشن و زیبا امید نداشته باشد ، زندگی برای او سخت و غیر قابل تحمل خواهد شد.

باید به رحمت بی بدیل خداوند امید داشت . باید امیدوار باشیم که رحمت خدا هم در این سرا و هم در سرای پسین شامل حال ما خواهد شد و ما را فرا خواهد گرفت .

 

درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 215
  • بازدید سال : 2,542
  • بازدید کلی : 26,585