loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
2850 بازدید : 37 نظرات (0)

دلا بنال که غم با نشاط توأم شد

عزای حضرت زهرا و عید با هم شد

نوای شادی اهل ولا در این نوروز

زداغ دخت پیمبر بدل به ماتم شد

تقارن پیدا کردن عید امسال با ایام حزن و اندوه اهل بیت و امام زمان عج باعث شده عده ای که نگاهی سطحی به دینداری مردم دارند دچار اضطراب شوند که نکند شیعیان و محبین حضرت علی علیه السلام با غرق شدن در شادی و سرور عید نوروز، فراموش کنند تسلی دادن دل صاحب عزای این ایام را.

همانطور که بزرگان دین فرموده اند:احترام به اهل بیت و برپایی مراسم عزاداری به ویژه برای سید و سالار شهیدان و حضرت زهرا سلام الله علیها کار خود مردم است و هیچ مانعی آنها را در این مسیر متوقف نمی کند مردمی که محبت آل الله عجین شده با رگ و خون آنها است.

همان مردمی که در سال 81با تعظیم ایام محرم در عید نوروز  تمام حربه های دشمنان و مبغضینی را که دندان تیز کرده بودند تا تصویر شیعه را تخریب کنند؛خنثی نمودند.

و به جهانیان نشان دادند که اعیاد باستانی و ایرانی نمی تواند رجحان داشته باشد با شعائر مذهبی و دینی . این مردم ایام خود را با گریه ی بر حسین ع و صفا دادن دل تبدیل به عید واقعی کردند همان عیدی که حضرت علی علیه السلام فرمودند: «كلُّ یومٍ لایعصَی اللهُ فیهِ فَهُو عیدٌ» (نهج البلاغه، كلمه قصار 420)

«هر روزی كه در آن خدا معصیت نشود روز عید است»

امسال همانند سال گذشته ایام عید نوروز به دلیل عطر اشک های ائمه بر مادر عالمیان رنگ و بوی خاصی پیدا خواهد کرد مادری که که او را ام ابیها نامیده اند همان شخصیتی که پیامبر عظیم الشأن اسلام در مورد ایشان می فرمایندمَن اَحبَّ فاطِمَهً اِبنَتی فَهُوَ فی الجنَّهِ مَعی وَ مَن اَبغَضَها فَهُوَ فی النّاربحارالانوار ج ۲۷، ص ۱۱۶ هر کس فاطمه علیها السلام دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است، و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش [دوزخ] است .

حب داشتن نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها مصادیق فراوانی دارد که یکی از آنها محزون بودن نسبت به مصیبت های حضرت و زدودن غبار از دل با گریه برای پاک شدن جهت تقرب بیت اهل رسول الله که این خود عین شادی و آرامش است.

عزاداران و محبین اهل بیت خود می دانند که می شود در ضمن دلداری فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها عید گرفت و فراموش نمی کنند که عیدی امام زمان عج به کسانی تعلق می گیرد که در این روزها از یاد خدا و غم های اهل بیت غافل نشوند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:یا فاطمة ابشری فلک عندالله مقام محمود تشفعین فیه لمحبیک وشیعتک بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۳۵۹ .

 

 

بازدید : 39 نظرات (0)

افسران - امام رضا 16
از امام رضا علیه ‏السلام روایت است که: مردی خراسانی به ایشان گفت:
ای پسر رسول خدا من رسول اکرم صلّی الله علیه و آله را در خواب دیدم گویا به من می‏فرمودند: چگونه خواهید بود وقتی که در زمین شما پاره‏ای از تن من در سر زمین شما دفن شود و امانت من به شما سپرده شود و در زمین شما ستاره من پنهان شود؟ امام رضا علیه ‏السلام فرمودند: منم که در زمین شما دفن خواهم شد و منم پاره تن پیامبر شما و منم امانت و منم آن ستاره. آگاه باشید هر که مرا زیارت کند و آنچه را خدای متعال از حق من و اطاعت من واجب کرده بشناسد من و پدرانم روزقیامت شفیع او خواهیم بود، و کسی که ما شفیع او باشیم نجات پیدا خواهد کرد. گرچه بر او همانند گناهان جنّ و انس باشد.

درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 189
  • بازدید سال : 2,516
  • بازدید کلی : 26,559