loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 111 نظرات (0)


نقشه زمین های موقوفه شهرک خواجو، جنب دانشگاه آزاد اسلامی

مدرسه کرمانیها

«برای مشاهده تصویر بزرگتر، روی آن کلیک کنید»

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

نقشه باغات پسته موقوفه مدرسه کرمانیها جنب دانشگاه آزاد

مدرسه کرمانیها

«برای مشاهده تصویر بزرگتر، روی آن کلیک کنید»

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

مدرسه کرمانیها

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

مدرسه کرمانیها

در مکتوب مورخ 6/4/67 حاج سید احمد خمینی «ره» خطاب به هیأت سه نفره آمده است: «امید دارم با کمک یکدیگر و طلاب مدارس، بهتر بتوانید خدمت به اسلام و مسلمین نمائید

سوال طلاب کرمانی از آقایان انصاری و کشمیری این است که:

آیا در فروش زمین‌های شهرک خواجو و نون و القلم و علی بن ابی طلالب(ع)، فروش چاهها و زمین‌های کشاورزی در شهداد، راور، کاظم آباد، چترود و... که وقف مدرسه و طلاب بوده‌اند با آنان مشورت کرده‌اید!؟

آیا حتی یک قطعه از این زمینها را به یک طلبه و روحانی واگذار کرده اید!؟

آیا فروش اراضی موقوفه، خدمت به اسلام و مسلمین است!؟


بازدید : 53 نظرات (1)

مطلبی که در سایت طلاب عدالتخواه بود را بازپخش می کنم. امید که دوستان توجه کنند. آدرس مطلب:

http://temk.ir/





فقر مذهبی و فرهنگی در استان کرمان بیداد می کند!!! چه کسی پاسخ گو است؟

همانطور كه مطلع‌ هستید، استان كرمان یكی از شاه‌راههای مهم عبور قاچاق مواد مخدر بوده و در عین حال از چند سو، هم‌مرز با مناطق سنی نشین است كه امروز به پایگاه فعالیّت جریان وهابی تبدیل شده است. همچنین از دیر باز حوزه‌ی فعالیّت فرقه‌هایی چون بهائیت، شیخیّه و صوفیه می‌باشد. از طرفی از ناحیه‌ توسعه‌ی اقتصادی این استان كه بیشتر تحت تأثیر امیال متنفذین سیاسی و اقتصادی، طراحی و اجرا شده، آسیب‌های فراوانی به فرهنگ استان وارد شده است.

بسیاری از روحانیون و طلاب کرمانی حوزه علمیه قم، به یاد دارند جلساتی را که مسئولین امنیتی کرمان، نسبت به فعالیت چشمگیر و روزافزون وهابیت در جنوب کرمان ابراز نگرانی کرده و با بیان اینکه این معضل راه حل امنیتی ندارد، از روحانیون کرمانی استمداد طلبیدند.

تصاویر زیر مربوط به مناطقی از جنوب استان کرمان است که فقر اقتصادی و به تبع آن، فقر فرهنگی در آن بیداد می کند. جریان هایی مانند وهابیت

بازدید : 54 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
ماه مبارک هم اومد ورفت
اونطور که در قران اومده قراره ثمره این روزه داری ما با تقوا شدن باشه
ماه مبارک به خاطر فضای معنوی که داره  خود بخود آدم کمتر سراغ گناه میره وبیشتر به خالقش توجه میکنه
حواسمون رو جمع کنیم که بعد از ماه مبارک هم این تقوا رو حفظ کنیم
یک حدیث کلیدی وخیلی مهم از حضرت رسول صلوات الله علیه واله هست که می فرمایند:
حلال بین وحرام بین وشبهات بین ذلک ، فمن ترک الشبهات نجا من المحرمات ومن أخذ بالشبهات ارتکب المحرمات وهلک من حیث لا یعلم
حلال آشکار است و حرام آشکار است و در میان این دو اموری

بازدید : 35 نظرات (0)

عید فطر.. عید پایان یافتن رمضان نیست.. عید بر آمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است.. چونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد می‌شود. رمضان کوره‌ایی است که هستی انسان را می‌سوزاند و آدمی نو با جانی تازه از آن سر بر می‌آورد. فطر شادی و دست‌افشانی بر رفتن رمضان نیست، بر آمدن روز نو، روزی نو و انسانی نو است. بناست که رمضان با سحرهاوافطارهایش.. با شب‌های قدر و مناجات‌هایش از ما آدمی دیگر بسازد. اگر درعید فطر درنیابیم که از نو متولد شده‌ایم.. اگر تازگی را در روح خود احساس نکنیم.. عید فطر عید ما نیست.
فرارسیدن عید سعید فطر و روز خبرنگار بر شما عزیزان مبارک باد

 

 

سرویس خبرنگاران افتخاری لباب

دوستان می توانید خبرنگار افتخاری ما شوید.

ویژه نامه روز خبرنگار را در انجمن ببینید.


بازدید : 308 نظرات (4)

با سلام خدمت دوستان

هم اکنون ساعت 1و 25 دقیقه بامداد یکشنبه 13 مرداد 1392 مصادف با 26 ماه مبارک رمضان سال 1434 قمری است.

 

امیدوارم آنچه در این تاپیک مرقوم می نمایم مرضی آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری مدظله العالی باشد و حق کسی را با این نوشتار ضایع ننمایم. قبلا از اینکه در این نوشتار نثر معیار را شاید رعایت ننمایم، عذرخواهی می نمایم، چرا که قصد دارم عنان قلمم در تایپ این سطور را به دستم بدهم تا ذهنم هر آنگونه که خواست با هدایت رب اعلایم، با دغدغه ای که همه دوستان در چند سال اخیر در جقیر نسبت به طلاب خصوصا طلاب عزیز کرمان دیده اند, هر آنچه خواست در این تاپیک بنگارد. باز هم می گویم باشد که مرضی مولا و آقای مظلوم همه ما قرار گیرد.

نمی دانم از کجا شروع کنم؛ از بار مسئولیتی که بر دوش تک تک طلاب در هدایتگری ایتام آل محمد آن هم در عصر غیبت مولاست و گاهی بسیاری از ما آن را فراموش نموده و به کار خود همچون مردم مشغولیم بگویم ؛

یا از اینکه ما همچون رسول بایستی رابطه احساسی و عاطفی خود را نسبت به تک تک انسان های اطرافمان و همچنین مومنان که باید بر اساس آیه 128 سوره توبه شکل بگیرد و مصداقی از آیه" لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَريصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنينَ رَؤُفٌ رَحيم" باشیم و متاسفانه نیستیم و هر روز در کنار ما افراد زیادی دچار غوایت شیطان شده و هدف خود را گم می کنند و سر از بیراهه هایی که نفس و شیطان و دنیا و مردم برای آنان ساخته اند، در می آورند و برخی از ما نیز ککمان نمی گزد و مشغول دنیا و زن و خانه و ماشین و ... خودمان هستیم و شدیم عین بقیه مردم و یا حتی بدتر از آنها در مسابقه دنیای ثروت و قدرت مشغول هستیم، بگویم

یا از مسئولیتی که 

khaksarkalati بازدید : 328 نظرات (2)

بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام

دوستان زیادی از من می پرسند چرا دانشگاه را رها کرده ای و اومدی حوزه و چرا پشت به این همه نعمت هایی که بهت رو کرده کردی. آخه آدم عاقل دکتراشو ول می کنه بیاد حوزه؟ در پاسخ به این دوستان یک جواب کوتاه دارم که دوستان را به خواندن آن دعوت می کنم.


بی شک همه ما به دنبال رشد و حرکت و پیشرفت در تمامی ابعاد هستیم و تمام تلاش ما در دستیابی به کامیابی در بهترین شکل ممکن آن است. شاید بتوان ادعا کرد نخستین گام در مسیر زندگی انسان درک همین ضرورت حرکت و رشد است. این که انسان بفهمد که نباید به این وضعیت کنونی خود راضی باشد و لحظه لحظه زندگی اش رشد و پیشرفت باشد .
این اولین چیزی است که انسان باید به درک آن برسد و این امر محقق نمی شود مگر با کسب شناخت و علم در چند حوزه و گستره از وجود خود و عالم پیرامونش.

بازدید : 90 نظرات (0)
مقدمه
ارتباط و اظهار ارادت به ساحت پاک امام حسین(علیه السلام) به گونه های مختلف در قالب عزاداری(سینه زنی و زنجیرزنی) یا ذکر فضائل(به نحوسخنرانی) یا ذکر مصائب (به نحو روضه خوانی وشبیه خوانی) یا زیارت آن بزرگوارازراه دور و نزدیک که از مصادیق مودت به آن امام شهید می باشد.حال بحث ما در زیارت عاشورا است و اینکه فلسفه تکرار سلام ها در این زیارت چیست؟ با اینکه بیش یکبار سلام کردن در عرف رسم نیست و اگرصورت گیرد موجب سرزنش و ملامت است.
فلسفه تکرار سلام ها
چون که زیارت عاشورا حدیث قدسی است،که جبرئیل به پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)تعلیم فرمود و به دلایلی این حدیث شریف از زبان آن حضرت برای عموم مردم نقل نگردید و از پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)به اهل بیت(سلام الله علیهم)یکی بعداز دیگری انتقال یافت تا اینکه امام باقر(علیه السلام)موقعیت را فراهم دیدند و این حدیث نورانی را به عموم تعلیم نمودند وحدیث قدسی از ناحیه خداوند متعال می باشد که بر بندگان واقعی خودش رحمت می فرستد تا آنها را از ظلمات به سوی نور خرج کند[اشاره به آیه43سوره احزاب که خداوند در توصیف خودش می فرماید« هُوَ الَّذي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَ مَلائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ كانَ بِالْمُؤْمِنينَ رَحيماً»یعنی«او خدای است که او و ملائکه‏اش بر شما رحمت می‏فرستد تا شما را از تاریکی به سوی نور خارج نماید و خداوند نسبت به مومنین رحیم است»

بازدید : 52 نظرات (0)
صهيونيسم = نژادپرستي
تفاوت‌هاي صوري و اختلاف رنگ در نژادهاي مختلف، اغلب سبب شده است تا برخي نژادها خود را برتر از ديگر نژادها بدانند و اين امر اغلب صحنه‌هاي خونيني را در تاريخ جهان آفريده است. صهيونيست‌ها از جمله نژادهايي هستند كه قوم خود را برتر از اقوام ديگر تلقي مي‌كنند و به همين دليل در رعايت اصول ملي و نژادي خود پافشاري مي‌كنند.
پافشاري صهيونيست‌ها بر اصول ملي و نژادي خود، در حالي صورت مي‌گيرد كه آن‌ها فاقد نژادي مشترك‌اند؛ زيرا بنا به گواهي «تورات» هبرون‌ها كه صهيونيست‌ها خود را از اعقاب آن‌ها مي‌دانند، تنها كساني نبوده‌اند كه در فلسطين مي‌زيسته‌اند. فنيقي‌ها، حتي‌ها، كنعاني‌ها... از جمله اقوامي بودند كه در اين سرزمين زندگي كرده‌اند. رومي‌ها بعد از تسلط بر سرزمين فلسطين، به دليل حضور طولاني مدت خود و اختلاف‌هايي كه با هبرون‌ها داشتند، به تدريج باعث پراكندگي هبرون‌ها در سرزمين‌هاي اطراف مديترانه و آميختگي اين نژاد با نژادهاي ديگر شدند.
ويل دورانت ضمن اين كه ميان خون و نژاد تفاوت قائل است. اعتقاد دارد:
«خون را نبايد با جنس و نژاد يكي دانست. خون مي‌تواند بر روي تمدن معيني تأثيري بسزا بر جاي بگذارد؛ زيرا در نتيجه‌ي اختلاف خون‌ها ممكن است تمايلات اساسي يك ملت به شكل زيستي (بيولوژيكي) و نه به شكل نژادي، تغيير كرده و به شكل عالي‌تر يا پست‌تر درآيد.» 1

بازدید : 81 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
معنای لغوی و اصطلاحی شفاعت: شفاعت از ماده«شفع» به معنای جفت در مقابل «وتر»گرفته شده و در حقیقت کسی که متوسل به شفیع می شود خودش را برای رسیدن به هدف کافی نمی داند لذا نیروی خود را با شفیع گره می زند.
بنابراین اگر شخصی بخواهد به کمال و خیر مادی یا ثواب اخروی که اسباب آن را تهیه ندیده برسد و یا بخواهد از خود شرًی یا عقاب مخالفت با تکلیفی را دفع کند در اینجا متوسل به شفاعت می گردد و مورد تاثیر شفاعت هم همین جاست اما نه بطور مطلق بشود شفاعت کرد بلکه باید در این مورد به چند نکته توجه کرد.
1-شخص شفاعت شونده باید تا حد امکان لوازم کمال و خیر را یا دفع شر را فراهم کند تا شفیع بتواند آن لوازم را کامل کند و مورد شفاعت قرار گیرد نه مانند افرادی که اصلا لیاقت رسیدن به کمال یا خیری را ندارند شفاعت شوند مثلا فرد عامی و بی سوادی و بی استعدادی که می خواهد با شفاعت اعلم علماء بشود و یا برده ای که یاغیگری مولا می کند و به هیچ وجه نمی خواهد از مولایش اطاعت کند بوسیله شفاعت مورد عفو مولا قرار گیرد در اینجا اصلا شفاعت راه ندارد و مخالف اصول شفاعت است و اگر در مورد آخرت این گونه شفاعت صورت گیرد مخالف عدل الهی است.
2-نکته ی دوم اینکه

بازدید : 75 نظرات (0)
الف) چاپ آيات نخست سوره هاي مباركه مريم و بقره بر روي اوراق بسته بندي در بلژيك
ب) حك عبارت لا اله الا الله بر لايه دروني لباس هاي زير در انگلستان
ج) چاپ عكس زنان برهنه در مجله هاي سكسي لندن، درحالي كه خودرا باتكه روز نامه هائي كه آيات قرآن كريم بر آن ها نقش بسته، پوشانيده اند
د) ايجاد مراكز زنجيره اي فساد در شهر گلاسكو و ديگر شهرهاي اروپائي بانام (مكه)
ه) حك كلمه ي جلاله (الله) بر تخت كفش هاي ورزشي، از سوي يك توليد كننده ي يهودي در قبرس
و) شبيه سازي معماري اسلامي مساجد، براي جايگاه ميمون ها درشهر بال سوئيس
ز) توليد نوعي دستمال توالت در آمريكا، با چاپ مضاميني توهين آميز بر ضددانشمندان اسلامي بر روي آن(ر.ك. علي اقليدي نژاد، مقاله «روش هاي مسموم صهيونيسم و تبليغات مرسوم ما» ، روزنامه ي جمهوري اسلامي مورخ 8/3/81/ص8)
يكي ديگر از كارهاي صهيونيسم:

بازدید : 82 نظرات (0)
ادعاى ظهور امام دوازدهم: موضوع ادعاى (انا المهدى) صرفا به ياوه گوييهاى يك عده ورشكسته سياسى محدود نمى شود و بر طبق روايات متعدد اسلامى قرار است تعداد زيادى افراد مغرض در دوران غيبت امام دوازدهم شيعيان و منجى عالم بشريت به دروغ ادعاى مهدويت كرده و هر يك عده اى را دور خود جمع كنند. اگر هم در اين قسمت چيزى مي نويسيم هدف اصلى آن ست كه من بعد هم مسلمانان گول افراد دروغگو و گروههاى مغرض را نخورند و در دسته كسانيكه در احاديث از آنها بعنوان گمراهان و در بدترين حالت مرتدين ياد شده است قرار نگيرند. حال اگر در بين حدود ده فرقه ايكه هر يك با ادعاى شخصى كه خود را مهدى ميدانست تشكيل شدند و البته بهاييت در همين چند فرقه هم جزو ضعيفترين ها بشمار مى رود انسانهايى كه واقعا بدنبال كشف حقيقتند ميتوانند با خواندن اين چند صفحه به كذب ادعاى سرانشان پى ببرند و ما را هم از دعاى خير فراموش نكنند. و الا كه چهار يا پنج ميليون بهايى كه نميتوانند گوشه جهنم را هم پر كند چه ارزشى دارد كه انسان بخواهد وقتش را براى آنها تلف كند! موضوع نسب آن حضرت: در تمام احاديث و روايات شيعه و سنى، بالاتفاق ايشان را مهدى و از نسل حضرت ابا عبد الله عليه السلام ميداننـد، لذا در نام، كنيه و نسب آنحضرت در تمام دنياى اسلام توافق كامل وجود دارد. از طرف ديگر پيغمبر اسلام فرمودنـد "انى بعثت لاتمم مكارم الاخلاق" يعنى بعثت ايشان براى آن بود كه بالاترين مسايل اخلاق تبيين شود و راه رسيدن به بالاترين كمال نشان داده شود، و مساله خاتميت ايشان از همه اهل بيت و شخص پيغمبر اسلام آن قدر روايات شده است كه ديگر جاى شك و شبهه باقى نمانده است.

بازدید : 54 نظرات (0)

چکیده پایان نامه محمد سلطانی به موضوع: روش قرآن در نهادينه كردن باور به ربوبيت الهي در جامعه صدر اسلام

قرآن به عنوان عظيمترين منبع شناخت هستي و انسان در اختيار ماست. نزول تدريجي آيات و سورههاي قرآن و انتخاب هوشيارانه آيهها متناسب با ظرفيتهاي مخاطبان، چالشها، ضرورتها و پرسشها حكايتگر آن است كه خداي حكيم، دستيابي به آموزههاي ديني و به كارگيري صحيح آن را تنها در انتقال محتوای ارزشمند معارف و احکام نمی‎داند؛ بلکه روش بيان این محتوا نيز در هدف نزول قرآن كاملاً دخيل است. اين پژوهش اولين تلاش در جهت كشف روش قرآن در تحول اولين مخاطبان خويش است.

پس از مراجعه به ترتيب طبيعي نزول قرآن درمييابيم كه ربوبيت، اولين مفهومي است كه در خدمت به بارنشستن اصليترين پيام قرآن ـ يعني يكتاپرستي ـ و پذيرش بسياري از ديگر امور ميباشد. ضرورت كشف روش قرآن در نهادينه كردن ربوبيت در هندسه معرفتي عرب جاهلي و چگونگي اثبات و استفاده از آن در ديگر مباحث، بنده را ـ با تمام سختي اين راه ـ به نگارش اين تحقيق متقاعد نمود.

هدف علمي اين تحقيق نماياندن گوشهاي از عظمت قرآن به وسيله كشف روش تحول از آن و آزمودن سبك تفسير به ترتيب نزول در تحقيقات موضوع محور قرآني است و هدف عملي آن كشف اولين گام تحولآفرين قرآن و استفاده از آن در تربيت اسلامي است.

درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 168
  • بازدید سال : 2,495
  • بازدید کلی : 26,538