لزوم توجه بیشتر به مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه‌های علمیه

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


وَ ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ ؛ توبه/ 122
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 100
نویسنده پیام
mmahdishsh آفلاین


ارسال‌ها : 10
عضویت: 8 /4 /1392
تشکرها : 30
تشکر شده : 7
لزوم توجه بیشتر به مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه‌های علمیه

در گردهمایی سالانه مدیران مدارس سفیران هدایت استان کرمان عنوان شد:

لزوم توجه بیشتر به مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه‌های علمیه

رییس حوزه‌های علمیه استان کرمان با تأکید بر نقش حوزه‌های سفیران هدایت در تأمین مبلغ مورد نیاز در سطح استان گفت:‌ طلاب مدارس سفیران هدایت با توجه به کوتاه بودن مدت تحصیلشان باید بر تعمیق مطالب آموزشی همت بیشتری داشته باشند.

به نقل از خبرگزاری رسا در کرمان،‌ حجت الاسلام حسین اللهوردی، مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان، در گردهمایی سالانه مدیران مدیر حوزه های سفیران هدایت استان کرمان، که عصر امروز در مدیریت حوزه علمیه کرمان برگزار شد، گفت: مدارس سفیران هدایت باید همگام با مدارس بلند مدت در افزایش سطح علمی خود فعالیت کنند.


وی ادامه داد:‌ آموزش سفیران طرحی نو برای ایجاد تحول در سیستم آموزشی حوزه است که نیاز به برنامه ریزی مداوم برای نتیجه گیری بهتر دارد.


مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان گفت:‌ اگر نظر منفی نسبت به مدارس سفیران هدایت وجود دارد، باید با اطلاع رسانی و آموزش‌های صحیح این اشکالات از بین برود و مدارس کوتاه مدت به عنوان بازوی توانمند حوزه فعالیت کنند.


وی با اشاره به دشواری اعمال تغییرات در سیستم آموزشی حوزه ابراز داشت:‌ با تمام این مشکلات سیستم سفیران هدایت در حال تکمیل و پیشرفت مراحل خود است و آینده خوبی دارد.


حجت الاسلام اللهوردی اظهار داشت:‌ سفیران هدایت اهدافی متفاوت از مدارس بلند مدت دارند و نباید به مدارس کوتاه مدت نگاهی سطحی و پایین‌تر از دوره‌های بلند مدت داشته باشیم.


وی با بیان این که باید برای مدارس کوتاه مدت برنامه‌های اخلاقی و تربیتی بیشتر شود، گفت‌: نقاط ضعف حوزه‌ها باید با همکاری مدیران و طلاب با برنامه‌ریزی مناسب از بین برود.


استاد حوزه علمیه کرمان گفت: طلاب سفیران هدایت به لحاظ شرایط سنی به سن ازدواج بسیار نزدیک هستند و برای مدیران گریزی از این مسأله نیست و باید به فکر آشنا کردن طلاب با این مباحث هم باشند.


حجت الاسلام اللهوردی همچنین گفت:‌ طلاب سفیران هدایت چون از دبیرستان وارد حوزه علمیه می‌شوند، اغلب آمادگی لازم برای روحیات طلبگی را ندارند و به همین دلیل باید از نظر اخلاقی کار بسیاری صورت بگیرد.


وی با بیان این که سفیران هدایت هم مراقبت می‌خواهد هم احتیاط گفت:‌ از جمله مراقبت‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد در دوره تثبیتی و تحصیل باید سرمایه‌گذاری بیشتری انجام گیرد.


این استاد حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: باید کار کنیم که طلاب به این نوع تحصیل اعتماد کنند و با استقبال بیشتری رو به رو شود.


وی با اشاره به فرار بعضی از روحانیت از لباس روحاینت گفت: حضور روحانیان در جامعه به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و نباید حضور روحانیان در جامعه کم رنگ شود.


مدیر حوزه‌های علمیه کرمان ابراز داشت: حضور طلاب ملبس در جامعه سبب حمایت بیشتر از حجاب و فرهنگ عفاف است و مانع از هجمه به زنان با حجاب خواهد شد.
پایان خبر


پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 09:06
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از mmahdishsh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: hamgambavahy &
hamgambavahy آفلاین


خادم قرآن (مدیریت سایت)
ارسال‌ها : 182
عضویت: 6 /4 /1392
سن: 32
شناسه یاهو: hamgambavahy
تشکرها : 81
تشکر شده : 92
لزوم توجه بیشتر به مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه‌های علمیه
ممنون از خبر خیلی خوبتون. آجرکم الله

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 15:22
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از hamgambavahy به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mmahdishsh /
mmahdishsh آفلاین



ارسال‌ها : 10
عضویت: 8 /4 /1392
تشکرها : 30
تشکر شده : 7

خواهش می کنم
وظیفه بود
یا علی
♥♥♥♥♥

پنجشنبه 31 مرداد 1392 - 19:13
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

طلبه یعنی مودبانه طالب خدا بودن
Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group