دلا بنال که غم با نشاط توأم شد
عزای حضرت زهرا و عید با هم شد
نوای شادی اهل ولا در این نوروز
زداغ دخت پیمبر بدل به ماتم شد
تقارن پیدا کردن عید امسال با ایام حزن و اندوه اهل بیت و امام زمان عج باعث شده عده ای که نگاهی سطحی به دینداری مردم دارند دچار اضطراب شوند که نکند شیعیان و محبین حضرت علی علیه السلام با غرق شدن در شادی و سرور عید نوروز، فراموش کنند تسلی دادن دل صاحب عزای این ایام را.
همانطور که بزرگان دین فرموده اند:احترام به اهل بیت و برپایی مراسم عزاداری به ویژه برای سید و سالار شهیدان و حضرت زهرا سلام الله علیها کار خود مردم است و هیچ مانعی آنها را در این مسیر متوقف نمی کند مردمی که محبت آل الله عجین شده با رگ و خون آنها است.
همان مردمی که در سال 81با تعظیم ایام محرم در عید نوروز تمام حربه های دشمنان و مبغضینی را که دندان تیز کرده بودند تا تصویر شیعه را تخریب کنند؛خنثی نمودند.
و به جهانیان نشان دادند که اعیاد باستانی و ایرانی نمی تواند رجحان داشته باشد با شعائر مذهبی و دینی . این مردم ایام خود را با گریه ی بر حسین ع و صفا دادن دل تبدیل به عید واقعی کردند همان عیدی که حضرت علی علیه السلام فرمودند: «كلُّ یومٍ لایعصَی اللهُ فیهِ فَهُو عیدٌ» (نهج البلاغه، كلمه قصار 420)
«هر روزی كه در آن خدا معصیت نشود روز عید است»
امسال همانند سال گذشته ایام عید نوروز به دلیل عطر اشک های ائمه بر مادر عالمیان رنگ و بوی خاصی پیدا خواهد کرد مادری که که او را ام ابیها نامیده اند همان شخصیتی که پیامبر عظیم الشأن اسلام در مورد ایشان می فرمایندمَن اَحبَّ فاطِمَهً اِبنَتی فَهُوَ فی الجنَّهِ مَعی وَ مَن اَبغَضَها فَهُوَ فی النّاربحارالانوار ج ۲۷، ص ۱۱۶ هر کس فاطمه علیها السلام دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است، و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش [دوزخ] است .
حب داشتن نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها مصادیق فراوانی دارد که یکی از آنها محزون بودن نسبت به مصیبت های حضرت و زدودن غبار از دل با گریه برای پاک شدن جهت تقرب بیت اهل رسول الله که این خود عین شادی و آرامش است.
عزاداران و محبین اهل بیت خود می دانند که می شود در ضمن دلداری فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها عید گرفت و فراموش نمی کنند که عیدی امام زمان عج به کسانی تعلق می گیرد که در این روزها از یاد خدا و غم های اهل بیت غافل نشوند.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:یا فاطمة ابشری فلک عندالله مقام محمود تشفعین فیه لمحبیک وشیعتک بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۳۵۹ .