loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
hamgambavahy بازدید : 40 نظرات (0)
 
 
 
 
ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ممکن است راه حل بحران عراق در حالی که نیروهای داعش تهدیدی در پاره پاره کردن آن هستند، باشد.
 

به گزارش نامه نیوز، روزنامه نشنال پست تورنتو که در کانادا منتشر می شود در گزارشی خواندنی و جالب سردار قاسم سلیمانی را مهمترین بازیگر خاورمیانه و مردی باهوش و رهبری بسیار زیرک خوانده است که حتی آمریکا یارای مقابله با او را ندارد.

متن کامل این گزارش خواندنی را به نقل از فردا بخوانید؛

از بین تمام بازیگران صحنه خاورمیانه، رئیس جمهورها، نخست وزیرها و شاهزاده ها، احتمالا مهمترین آنها مردی آرام، لاغر اندام با موهای جو گندمی است که در سایه ها از طرف ایران یعنی قدرت مسلط شیعی منطقه عمل می کند.ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ممکن است راه حل بحران عراق در حالی که نیروهای داعش تهدیدی در پاره پاره کردن آن هستند، باشد.


این ژنرال فرمانده بخشی از نیروهای ویژه سپاه پاسداران است که در خارج از مرزهای ایران فعالیت می کنند. این نقش به او نفوذ و قدرت در بین گروههای مختلف مانند حزب الله و حماس و گروههای مذهبی در سرتاسر دنیا داده است.

گفته می شود که او در بیرون راندن آمریکا از عراق نقش داشته است و در همه حال با هدف پیشبرد دکترین انقلاب اسلامی حرکت می کند. کارشناس خاورمیانه در کالج سلطنتی ارتش در کنگستون آنتریو در کانادا می گوید که ظاهرا سلیمانی در فعالیتهایش بسیار موثر است و بسیاری از او واهمه دارند. او یک سرباز است، سربازی وفادار به اهداف و رهبرش.

اکنون ژنرال سلیمانی در عراق است و پاسخ نظامی کشور به جنگجویان گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را که نقاطی از شمال عراق را اشغال کرده اند بر عهده دارد. به گفته یک متخصص خاور میانه او در روستایی در استان کرمان ایران که معروف به کشاورزی و فرش بافیش است بزرگ شده است. گفته می شود پدر او یک روستایی بود و روستاییان دیگر او روشنفکر و سیاستمدار نبودند.

این مرد جوان در بخش عمرانی کرمان کار می کرد و در اوقات فراغتش وزنه برداری می کرد. در سال 1979 ، زمانی که شاه سرنگون شد و آیت الله خمینی جمهوری اسلامی را پایه گذاری کرد او تنها 20 سال داشت. پس از آن قاسم سلیمانی به سپاه پاسداران پیوست، نیروی عظیم نظامی که توسط رهبر انقلاب بوجود آمد تا از ایران در مقابل تهدیدات خارجی و داخلی حفاظت کند. او در جنگ هشت ساله عراق با ایران ترفیع گرفت.

او ثابت کرد که سربازی منظم است و وفاداریش به رهبر ایران هیچگاه کم نشد. او در سال 1998 فرمانده سپاه قدس شد. شواهد نفوذ ژنرال قاسم سلیمانی را می توان در سراسر خاور میانه دید. او رابطه بسیار نزدیکی با حزب الله لبنان دارد و زمانی به دیوید پترائوس فرمانده آن زمان نیروهای آمریکا در عراق گفته بود که او سیاست خارجی ایران در عراق، لبنان، غزه و افغانستان را کنترل می کند.

به عنوان فرمانده سپاه قدس او فرماندهی گروه ویژه کاملا تعلیم داده شده، ماهر و وفادار و متعهد 15 هزار نفره را به عهده دارد. با اینکه ژنرال قاسم سلیمانی به ندرت در تلویزیون دیده می شود، از این مرد 57 ساله با محاسنی مرتب، برخی اوقات در تشیع جنازه سربازهایش عکس برداری شده است.

او مردی آرام و بی ادعا است، ولی سابقه رهبری بسیار زیرک و عملگرا را دارد. تعهد بسیارش در حفاظت از منافع ایران به این معنی است که او با بازیگران مختلف در پیشبرد هدفش همکاری می کند.

شورش ضد رئیس جمهور سوریه بشار اسد چنین فرصتی را برای او بوجود آورد. جیمز دوین استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی دانشگاه مانت الیسون در سکویل، نیو برانزویک کانادا می گوید نظام تحت رهبری اسد در حال فروپاشی بود. سپس سپاه پاسداران و حزب الله پدیدار شدند. آنها شروع به برنامه ریزی و سازماندهی و دادن حمایت نظامی برای نظام سوریه کردند. اکنون دیگر به نظر نمی رسد که این نظام از بین خواهد رفت و این به خاطر نیروهای قدس و توانایی سازماندهی شبه نظامیان توسط آنان است.

و حالا قاسم سلیمانی و سربازان تحت فرماندهیش توجهشان را به سمت عراق معطوف کرده اند، جایی که حضور مستحکمی را در شمال این کشور بعد از سرنگونی صدام در سال 2003 دارند.

هم اکنون این فرمانده در بغداد مستقر است و 1000 تا 2000 نیرو در حال سازماندهی شبه نظامیان شیعه هستند. دوین می گوید که در حقیقت به نظر می رسد قاسم سلیمانی برخی از شبه نظامیان را که در سوریه مستقر کرده است به عراق آورده است. (برخی از شیعیان داوطلب در سوریه عراقیانی بودند که توسط سپاه قدس به کار گرفته شده بودند. )

در این زمان ایران و آمریکا ممکن است هدف مشترکی داشته باشند. دوین می گوید داعش همان مقدار که ضد شیعه است، ضد آمریکایی نیز می باشد. دولت اوباما گفته است که امکان دارد با ایران مذاکره کند و این ممکن است که شامل قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس نیز بشود. دوین می گوید که الان می شود دید که ترجیح ایران در داشتن عراقی آرام و پایدار است. به احتمال زیاد همکاری تنها در حد تبادل اطلاعات در مورد موقعیت سربازان و نیروها است. موفقیت در عراق سابقه سلیمانی در مورد بازیگر قوی در خاورمیانه بودن مستحکم تر می کند.

دستیار رئیس مرکز مطالعات ایران و خلیج فارس در دانشگاه پرینستون می گوید که حقیقت این است که این فرمانده زمانی موضوع رسانه ها شد که همه مستاصل از وضعیت آمریکا و شکست هایش بودند. چون ایرانیها آنجا بودند ما نیاز به یک نام داشتیم و برای همین از قاسم سلیمانی نام برده شد و دلایل شکست آمریکا به گردن او انداخته شد.

ولی دیگران می گویند که این فرمانده بدون شک بازیگر کلیدی است که قدرتش بسته به نتیجه وقایع سوریه و عراق پیش بینی می شود که فقط رشد کند. متخصص خاورمیانه در کالج کینگستون می گوید: ما در مورد یک منطقه بسیار بی ثبات صحبت می کنیم که از نظر امنیت بسیار، بسیار ناپایدار است. از این نظر واضح است که نیروهای نظامی نقش بسیار مهمی را بازی می کنند.او (قاسم سلیمانی) بسیار مهم است.
 
 

 
 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 76
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 87
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 256
  • بازدید سال : 2,583
  • بازدید کلی : 26,626