loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 1650 نظرات (0)

گزارشي از نخستين كتاب تفسير شيعه به ترتيب نزول قرآن (تفسیر تنزیلی)


اولين تفسير شيعه به ترتيب نزول قرآن به قلم حجت الاسلام و المسلمين عبدالکريم بهجت پور منتشر شده است.


در اين تفسير که تاکنون سه جلد از آن به زیور طبع آراسته شده و در ویراست اول جلد اول  در هفته اول انتشار آن به چاپ دوم رسيده است، سوره هاي قرآن به ترتيب نزول مورد تفسير قرار گرفته است.


در جلد اول سوره‌هاي علق، قلم، مزمل، مدثر، حمد، مسد، تکوير، اعلي، ليل، فجر، ضحي، شرح، عصر، عاديات، کوثر، تکاثر، ماعون، کافرون، فيل، فلق، ناس، توحيد، نجم و عبس تفسير شده است.

نوشته ذیل خلاصه ای از مباحث مقدمه جلد اول تفسیر در ویراست اول است. جلد اول در سال 90 با ویراست دوم وارد بازار شد که در صورتی که وقت اجازه دهد، تغییرات آن با جلد اول را به زودی یادآور خواهم شد.


حجت الاسلام بهجت پور در مقدمه آورده است است: « دغدغه مهم ما در اين اثر كشف نظام تحول فرد و جامعه از نگاه قرآن است.

بازدید : 204 نظرات (0)

نام  :محمود

نام خانوادگی : قطب الدینی

نام پدر :حسین

تاریخ تولد :۱۳۴۴

تاریخ شهادت : ۴/۱۰/۱۳۶۵

محل شهادت : منطقه ام الرصاص

عملیات : کربلای ۴

نحوه شهادت : اصابت گلوله به ناحیه سر

مزار شهید : گلزار شهدای شهر کرمان

بازدید : 146 نظرات (0)

وصیت نامه شهید محمود قطب الدینی


بسم الله الرحمن الرحیم

و من المومنین رجال صدقو ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم

من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

به نام خداوند بخشایشگر مهربان ، آفرینشگر کون و مکان ٬ مکون زمین و آسمان که ستایش همو را سزد و کرنش مخصوص او بود و با سلام و درود بیکران به نبی اکرم (ص) اشرف مخلوقات ایزد منان سرآمد هدایتگران و با سلام  و درود بی پایان بر ائمه معصومین علیه السلام بخصوص بقیةالله الاعظم امام زمان (عج) و سلام و درود بر امام امت خمینی بت شکن و آیت الله منتظری قائم مقام رهبری و امت همیشه بیدار امام و شکر و سپاس خداوندی راست که ما را از زمره انسانها قرار داد و از میان انسانها در زمره شیعیان قرار داده  و ما را سعادت نصیب فرمود که در راهش قدم برداریم و در راهش جانبازی نمائیم .

 

بازدید : 49 نظرات (0)
پس از مرجعیت مرحوم آیت الله العظمی اراکی(ره)، اطرافیان ایشان آن خانه محقری که سال‌ها در آن زندگی می‌کردند را مختصر تغییری دادند، دو اتاق را یکی کردند و تختی برای ایشان تهیه کردند؛ ایشان با مشاهده تغییرات گریه کرده و فرمودند: شما می‌خواهید با این کارها مرا جهنمی کنید.

انقلاب اسلامی شروع حرکتی به سمت خدا بود، از نگاه انقلاب اسلامی هدف تنها خداست، و قدرت و حکومت ابزاری برای سوق دادن مردم به سمت این هدف مقدس است. بر خلاف غرب که نگاهشان به قدرت به عنوان یک هدف است در نگاه اسلامی حکومت هرگز هدف نیست، به همین خاطر حرکت انقلابی مبتنی بر بینش اسلامی با دنیاگروی و اصالت لذت سازگار نیست، و طلبه انقلابی باید این را در عمل نشان دهد. روشن است که اگر کسانی که دم از اسلام زده و از انقلاب حمایت می‌کنند در عمل وابسته به دنیا نمود کنند علاوه بر این که سخنشان تأثیری بر دیگران نخواهد داشت شاید تأثیری منفی نیز خواهد داشت.

 

 

بازدید : 60 نظرات (0)
آفریدگار مهربان علاقه وافر به بندگانش دارد و سعادت و کامیابیشان برایش مهم است از این رو از روی لطف و رحمت پیامبر خاتم را فرستاد تا هر قرآن چه که نیاز یک زندگی سعادتمند است به آنان عطا کند . در این بین برخی بندگان که پی به خیرخواهی خدا نبرده، حاضر به تبعیت از احکام و دستورات اسلام نیستند.

خداوند با فرستادن رسولان خود هدفی جز سعادتمندی و نیک بختی بندگان نداشته است . او از پدری مهربان و دلسوز برای بندگانش مهربان تر و دلسوز تر است .او خیر و صلاح بندگانش برایش بسیار مهم است . او خواهان این است که بندگانش چنان زندگی کنند که در دنیا و عقبا هرگز دچار زیان نشوند .

 

بازدید : 51 نظرات (0)
انسان مومن هم به لطف و رحمت بی پایان و بی بدیل خداوند امیدوار است و هم از عذاب او در ترس و واهمه به سر می برد . او همیشه در بین امید و ترس یا همان خوف و رجا به سر می برد .

امید داشتن و امیدوار بودن لازمه زندگی است . انسان اگر به آینده ای روشن و زیبا امید نداشته باشد ، زندگی برای او سخت و غیر قابل تحمل خواهد شد.

باید به رحمت بی بدیل خداوند امید داشت . باید امیدوار باشیم که رحمت خدا هم در این سرا و هم در سرای پسین شامل حال ما خواهد شد و ما را فرا خواهد گرفت .

 

بازدید : 75 نظرات (0)

حسن يزداني در سال1348،در شهر كرمان ديده به جهان گشود .قبل از شش سالگي،قران را نزد مادر آموخت ودوران ابتدايي را بدون هيچ مشكلي ،سپري كرد. در سال 1359 همراه خانواده خود به شهر قم هجرت كرد . بعد از پايان سال1360،به اتفاق خانواده به كرمان برگشت دوره رهنمايي رابا موفقيت پشت سر گذاشت وبراي تحصيل علوم ديني به حوزه علميه كاشان رفت. در تابستان سال همان سال به كرمان آمد وخواست به جبهه برود اما با مخالفت پدر روبه رو شد امابا اصرار زياد رضايت آنهارا جلب كرد .او به خاطر درايت زياد خود نظر فرماندهان را جلب كرد وبه واحد اطلاعات عمليات رفت وبه عنوان مسئول محور اطلاعات شناسايي شروع به كار كرد در واحد اطلاعات برادراني چون حسين يوسف الهي، ابراهيم هندوزاده،مهرداد خواجويي ، كياني و... آشنا شد . در عمليات والفجر 8 شايسته كي خود را نشان داد وحماسه  ي 30بار عبور از اروند را با تمام مشكلاتي چون سرعت آب، سردي هوا در زمستان، جزرومد آب اروند، ومشكلات ديگر را به جان خريد . سردار حاج قاسم سليماني شهيد يزداني را فاتح اروند وعمليات والفجر 8 مي داند. در بيست و چهارم بهمن ماه سال شصت وچهار سنگر اطلاعات مورد حمله بمب شيمياي دشمن قرار گرفت اما حسن بيرون از سنگر بود وقتي خبر حمله را شنيد فورا خود را به محل سنگر رساند و جوان مردانه ماسك خود را به صورت دوستانش زد. وتا اخرين نفر را از سنگر خارج كرد اما خودش به شدت شيمياي شد وبعد از 11روز در بيمارستان امام رضا (ع)مشهد به فيض شهادت نائل گرديد روحش شاد يادش گرامي

بازدید : 58 نظرات (0)

 

نویسنده: حسن ملایی(1)

چکیده

دیدار با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و بحث درباره درستی داستان های نقل شده در این باره، از مباحث مهم مهدویّت است که در قسمت آسیب شناسی مهدویّت مطرح می شود. با توجه به آثار تربیتی فراوان مطالعه و بازگویی داستان های دیدار و ملاقات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بر ذهن و روح افراد و بازخوردهای اجتماعی آن، برای پیش گیری از آثار سوء تربیتی که از ناحیه برخی حکایات نادرست و غیرواقعی در آحاد جامعه کم و بیش به وقوع می پیوندد، آموزش و ارائه ملاک هایی برای تشخیص درستی یا نادرستی این داستان ها، بایسته ای تربیتی به شمار می رود. این نوشتار نیز با هدف عرضه معیارهایی برای تشخیص درستی داستان های دیدار با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سامان یافته و تلاش نموده است تا با ارائه دوازده معیار صدق حکایات دیدار، در دو دسته کلی معیارها به اعتبار ناقل داستان و معیارها به اعتبار محتوای داستان، این رسالت را به انجام رسانده و از سوء استفاده فرصت طلبان عرصه مهدویت که خود عاملی برای تضعیف باورداشت به مهدویت و رواج خرافات در این زمینه است جلوگیری نماید.
واژگان کلیدی
حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، غیبت کبرا، ملاقات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، تربیت مهدوی، آسیب های مهدویت، معیارهای درستی داستان های دیدار.

 

تعداد صفحات : 16

درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 200
  • بازدید سال : 2,527
  • بازدید کلی : 26,570