loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 146 نظرات (0)

وصیت نامه شهید محمود قطب الدینی


بسم الله الرحمن الرحیم

و من المومنین رجال صدقو ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم

من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

به نام خداوند بخشایشگر مهربان ، آفرینشگر کون و مکان ٬ مکون زمین و آسمان که ستایش همو را سزد و کرنش مخصوص او بود و با سلام و درود بیکران به نبی اکرم (ص) اشرف مخلوقات ایزد منان سرآمد هدایتگران و با سلام  و درود بی پایان بر ائمه معصومین علیه السلام بخصوص بقیةالله الاعظم امام زمان (عج) و سلام و درود بر امام امت خمینی بت شکن و آیت الله منتظری قائم مقام رهبری و امت همیشه بیدار امام و شکر و سپاس خداوندی راست که ما را از زمره انسانها قرار داد و از میان انسانها در زمره شیعیان قرار داده  و ما را سعادت نصیب فرمود که در راهش قدم برداریم و در راهش جانبازی نمائیم .

 

وصیت نامه شهید محمود قطب الدینی


بسم الله الرحمن الرحیم

و من المومنین رجال صدقو ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم

من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

به نام خداوند بخشایشگر مهربان ، آفرینشگر کون و مکان ٬ مکون زمین و آسمان که ستایش همو را سزد و کرنش مخصوص او بود و با سلام و درود بیکران به نبی اکرم (ص) اشرف مخلوقات ایزد منان سرآمد هدایتگران و با سلام  و درود بی پایان بر ائمه معصومین علیه السلام بخصوص بقیةالله الاعظم امام زمان (عج) و سلام و درود بر امام امت خمینی بت شکن و آیت الله منتظری قائم مقام رهبری و امت همیشه بیدار امام و شکر و سپاس خداوندی راست که ما را از زمره انسانها قرار داد و از میان انسانها در زمره شیعیان قرار داده  و ما را سعادت نصیب فرمود که در راهش قدم برداریم و در راهش جانبازی نمائیم .

خداوندا تو را سپاس فراوان که به ما توفیق عنایت کردی و هدایتمان نمودی . تو را شکر که لطف بیکران خود را شامل حالمان نمودی و راه سعادت خویش را توسط پیامبر خویش برای ما مشخص نمودی و سپاس تو را که ستایش مخصوص توست .

 "اللهم صل علی محمد و آل محمد اللهم وفقنا لما تحب و ترضی "

شکر بیکران خداوندی راست که ما را از امتی قرار داد که حقا از امتحان سخت خویش سر بلند بیرون آمده است . ملتی که با تحمل رنجهای بسیار توانست در سایه برکات حضرت حق تعالی از زیر بار ظلم و ستم بیرون آید و جان دوباره ای به اسلام عزیز بخشد . ملتی که در سایه رحمات خداوند متعال با اتکای به قدرت لایزال الهی و پیروی از امام خویش با حفظ وحدت و با تحمل رنجهای بسیار از جمله جنگ توانسته است در مقابل تمامی توطئه های دشمنان اسلام مقاومت نماید و نتیجه این همه دلاوری و ایستادگی و مقاومت چیزی جز پیروزی نبوده است و همه اینها در سایه ایمان به خداوند متعال و رعایت موازین شرع مقدس اسلام و اطاعت کامل از خط رهبری و حفظ وحدت و یک پارچگی در تمامی صحنه ها بوده است و باید که ملت عزیز همچنان مقاوم و استوار با اتکای به قدرت لایزال الهی گوش به فرمان امام با حفظ وحدت و یکپارچگی در تمام صحنه ها حضور فعال داشته باشید و رسالت بزرگی را که خداوند متعال بر دوش تمامی ما نهاده است بخوبی به سر منزل مقصود برسانیم .

اصولا این همه به دست نمی آید مگر با اتکای به  خداوند متعال و واقعا اگر انسان وابسته شد به مبدا همه چیز ٬ دیگر چه احتیاجی به قدرت دیگران دارد و از چه هراس داشته باشد و چرا خود را به خاطر نیستی به هلاکت برساند . ما باید به این مسائل مهمی که اسلام عزیز بیان نموده است توجه بسیار داشته باشیم . در معانی آیات قرآن تامل و تفکر نمائیم که برای چه ما را این همه نصیحت نموده اند و پس از درک مفاهیم آن در صحنه عمل بکار گیریم که اگر غیر این باشد ارزش ندارد. ما باید این را بدانیم که برای چه آمده ایم به این دنیا و برای چه زنده ایم و کجا باید برویم و اگر این معنا را فهمیدیم به آنچه باید برسیم رسیده ایم و به همین دلیل است که مولا علی بن ابیطالب (ع)  فرموده اند : خداوند رحمت کند کسی را که خود را شناخت و دانست که برای چه آمده و چه باید انجام دهد و کجا باید برود .

برای شناخت مسائل باید ببینیم که چه چیزهایی معیار و ملاک ارزش هستند و باید به آنها توجه نمود که اسلام و قرآن و ائمه چه چیزهایی را در این مورد معرفی نموده اند.

معیار و ملاک ارزش در این دنیا و آن جهان چیزی جز همانچه که آیات خداوند مشخص نموده اند نمی تواند باشد . این دنیا برای دنیاداران بهشت است و آنها هر چه بخواهند انجام می دهند و خود را بر همه چیز مسخر میدانند و به هیچ وجه به چیز دیگری فکر نمی کنند و در هیچ کدام از آیات الهی فکر نمی کنند و نمی اندیشند و به آنچه که فکر می کنند دنیا با همه زر و زیورهای دنیا و بس. در صورتی که آنچه از آیات خداوند استنباط می شود این است که این دنیا مقدمه آخرت است .  این جا محل انجام آنچه را که خداوند متعال دستور داده است و آخرت نیز محل حسابرسی به اعمال بندگان می باشد و آنهایی سعادتمند هستند که خود و برنامه های خود را براساس شرع مقدس اسلام تنظیم کنند . فکر نکنم که این دنیا محل ماندن است . آنچه از این دنیا برای انسان مفید است اعمالی است که انجام می دهیم چرا که خود رسول خدا (ص) فرموده اند : همانا خداوند نظر نمی کند به صورتها و اموال شما  بلکه نظر می کند به قلبها و اعمال انسانها ٬ پس باید که دلها به نور ایمان منور شود و اعمال در سایه ایمان انجام پذیرد که در این صورت سعادت دنیا و آخرت را خریدار شده ایم .

در این زمان آنچه که مهم است و باید به آن توجه شود این انقلاب اسلامی که ودیعه خداوند متعال در دست ماست و به همت و تلاش و از خود گذشتگی امام امت روحی فدا و تلاش و از خود گذشتگی شهدا و مفقودین و دیگر اقشار ملت به دست آمده است . باید این انقلاب را حفظ نمائیم تا اسلام حفظ بماند و در راه به تحقق پیوستن اهداف آن کوشش نمائیم . انقلابی که در راه به ثمر رسیدن آن بهترین یاران امام جان خویش را فدا نموده اند .

به هر حال باید که در راه حفظ این انقلاب کوشش نمائیم باید هوشیار باشیم که ضد انقلاب توطئه نکند و آنها بدانند که در مقابل قدرت جمهوری اسلامی ایران که نشات گرفته از قدرت لایزال الهی است نمی توانند ابراز وجود کنند . آنها که قدرت داشتند (ابرقدرتها ) نتوانستند مقابل انقلاب بایستند و هر چه توطئه کردند به لطف الهی نقش بر آب شد .

ضد انقلاب و منافقین کوردل با دهن کجی به انقلاب و اسلام نمی توانند کاری بکنند . اگر تا به حال معلوم نبود بر ایشان اینکه این انقلاب در مقابل ضربات اجانب مقاوم است پس از باج دهی آمریکا در جریان ماجرای مک فارلین همه چیز مشخص شد . دیدید که آنهمه قدرت چگونه سر تسلیم فرود آورد و این طلسم شکسته شد . حالا می بینند انقلاب اسلامی بعنوان یک حقیقت تاریخی انکارنا پذیر است فکر ایجاد رابطه نموده اند و دیدید که چگونه شد . پس شما تا  دیر نشده به آغوش اسلام برگردید و بیش از این خود را در گرداب هلاکت معطل نکنید که پشیمانی سودی ندارد.

 و اما شما امت شهید پرور و خانواده های شهدا و مفقودین و اسرا و جانبازان و کسانی که در راه به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی متحمل مشکلات و مصائب زیادی شده اید ٬ تلاش کنید و بدانید که تا سعی و کوشش در حفظ انقلاب نباشد انقلاب و اسلام حفظ نخواهد شد . باید جانهایمان را سپر انقلاب قرار دهیم . باید که با تمامی قدرت سعی کنیم در همه حالات متوجه امور پیرامون خود باشیم مواظب باشیم که دشمن هیچ وقت خسته نشده است . باید آنها را به خاک مذلت کشید . باید مواظب آنهایی که به چشم خیانت به اسلام می نگرند باشیم و نگذاریم که خون شهدا پایمال شود . چرا که این انقلاب چکیده و نتیجه تمامی زحمات و تلاش بی وقفه 23 سال تلاش پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) است . باید که برای حفظ این ودیعه الهی  کوشش کرد و حتی برای حفظ آن جان و سر داد و مال خویش را فدا نمود .

و اما شما پدر و مادر عزیز و مهربان زبان و دست و قلم قاصر از این است که در آن همه زحمات و رنج های طاقت فرسای شما در طول عمر تشکر نمایم . زندگی خویش را مدیون زحمات و تلاش شما می دانم و از این که نتوانستم دینی را که نسبت به شما داشتم به انجام برسانم مرا ببخشید و در راه خدا صبر پیشه کنید و در مصائب و گرفتاریهایی که برای شما پیش می آید ٬ فقط و فقط توجه به رضایت خداوند متعال نمائید و نگران نباشید . آنچه مهم است اسلام است و بس و ما هم برای اسلام هستیم و باید برای حفظ اسلام انجام وظیفه نمائیم و بدانید که خداوند یار و یاورکسانی است که  در سختی ها به او متوسلند و از او کمک می گیرند . 

 و شما خواهران گرامی باید که زینب وار در زندگی با تمام مسائل آن برخورد کنید . با حفظ حجاب خویش که این سلاح برنده برای نابودی دشمنان اسلام . به کوری چشم آنها به نحو احسنت از آن استفاده نمائیم و همیشه رفتار و اخلاق فاطمه (س) و زینب دخت گرامیش را سرمشق خویش قرار دهید و اما شما برادران عزیز باید توجه داشته باشید در همه حال خداوند متعال ناظر اعمال ماست . نباید به گونه ای عمل نمائیم که قلب امام زمان (عج) و پیامبر گرامی اسلام (ص) را به درد آوریم . باید کاملا بر وفق اسلام انجام وظیفه نمائیم . و رضایت  خداوند متعال در همه کارها شرط شروع به انجام آن است .

امیدوارم خداوند متعال همه ما را از خادمین اسلام عزیز و مسلمین قرار دهد و ما را آنطور که شایسته است هدایت و سرانجام زندگی ما را شهادت در راه خود قرار دهد .


 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 203
  • بازدید ماه : 596
  • بازدید سال : 2,923
  • بازدید کلی : 26,966