loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 314 نظرات (0)

شهید علی ایرانمنش

 در خانواده ای تهیدست اما منیع الطبع و بی اعتنا به مال دنیا پرورش یافت .پدرش با شغل رنگرزی روزگار می گذارندو این شهید عزیز در دامن پدری زحمتکش و مادری متدین و خدا ترس ، الفبای طلبگی آموخت از وقتی خود را شناخت،محمد جواد باهنر را نیز شناخت.آنها پسر عمو ، پسر دایی و از همان کودکی ، دوست و همراه هم بودند و در سال 1323 وارد مدرسه معصومیه کرمان شدند.در سال 1331 به قم عزیمت نمودند و 8 سال از محضر اساتیدی چون آیت الله بروجردی ، امام خیمنی (ره) و علامه طباطبایی بهره بردند.در سال 1337 وارد دانشگاه الهیات دانشگاه تهران شدند و بعد از آن شیخ علی با لباس روحانیت وارد آموزش پرورش کرمان شد.وی همگام با انقلاب اسلامی با افشای چهره ی پلید رژیم پهلوی به روشنگری پرداخت و با پیروزی انقلاب اسلامی ، از طرف شهید باهنر (وزیر آموزش وپرورش وقت)به مدیر کلی آموزش و پرورش استان کرمان منصوب شد.

شیخ علی ایرانمنش در 27/11/65 به دست منافقین کوردل به شرف شهادت نائل آمد

بازدید : 53 نظرات (0)

محمد جواد باهنر، در سال 1312 در شهر كرمان متولد شد. دومين فرزند خانواده بود و غير از ايشان هشت خواهر و برادر ديگر هم بودند. محله ايشان معروف به «محلة شهر» از محله‌هاي بسيار قديمي و مخروبة شهر كرمان به شمار مي‌رفت. پدرش، پيشه‌ور ساده‌اي بود. زندگي بسيار محقرانه‌اي داشت، مغازه كوچكي در سرگذر، كه از اين راه امرار معاش مي‌كرد.

در پنج سالگي به مكتب خانه‌اي سپرده شد كه نزديك منزلشان بود، چون اولاً در آن ايام مدارس چندان زيادي نبود، اگر هم بود، خانواده‌هاي امثال خانواده‌ ايشان به آن دسترسي نداشتند.  در مكتبخانه  بانوي متدينه‌اي بود كه قرآن را نزد ايشان خواند.

 در همان خانه، نزد ايشان خواندن و نوشتن و درسهاي معمول آن روز را فرا گرفت. با راهنمايي حجت‌الاسلام حقيقي به مدرسة‌ معصوميه كرمان راه يافت.

بازدید : 60 نظرات (0)
آفریدگار مهربان با بهانه های مختلف در صدد بنده نوازی است. ماه های سه گانه رجب،رمضان و شعبان ماه هایی هستند که خداوند از سر لطف رحمت ویژه ای بر بندگانش فرو می فرستد و درب های رحمتش را به روی بندگانش باز می کند.

می توان از همه روزها و ماه هایی که خداوند آفریده است به بهترین صورت استفاده برد و با عبادت و بندگی هر چه بیشتر خود را به خدا نزدیک ساخت.

 

اگر خود را به خدا نزدیک ننماییم بعید نیست در دام شیطان گرفتار شویم. ماه های سه گانه رجب، شعبان و رمضان ماه هایی هستند که می توان بهتر و آسان تر خود را به خدا نزدیک ساخت و از کمند ابلیس فرار نمود و وارد دژ محکم الهی شد.

برای استفاده هرچه بیشتر از ایام باقی مانده از این سه ماه باید به فکر چاره بود .بهترین راه کار استفاده از دستورالعمل های عرفای بزرگ است .

 

عارف بزرگ حضرت آیت الله قاضی درباره استفاده هر چه بیشتر از این ایام خاص این گونه شاگردانش را سفارش می نماید:

بازدید : 67 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم
عن مولانا امیر المومنین فی نهج البلاغه : ... انّما یَجمعُ النّاسَ الرّضا و السُّخطُ و انّما عَقَرَ ناقهَ ثمودَ رَجلٌ واحِدٌ فَعَمَّهُمُ اللهُ بِالعَذابِ لَمّا عَمُّوهُ بالرِّضا : ... خشنودی و خشم ، سبب جمع شدنِ مردم با یکدیگر خواهد شد ، چنانچه ناقه ی ثمود را یک نفر، دست و پا برید ولی عذاب الهی همه ی قوم ثمود را در برگرفت زیرا به کار آن شخص رضایت داشتند ( گروه کثیری ساکت بودند و بی تفاوت ) - ( خطبه ی 201 ) : .
آنچه در ذیل بدان پرداخته شده است مطالبی است که مطرح شدنش از سوی آشنایان به مسائلِ دین و

بازدید : 51 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم
عَن الاِمامِ السَّجّادِ علیه السّلامُ : طاعَهُ وُلاهِ الاَمرِ تَمامُ العِزِّ ( بحارالانوار ج 78 ص 141 )
امام سجّاد علیه السلام میفرماید : پیروی از وُلات امر( کسانی که حق ولایت دارند و خداوند آنها را سرپرست مردم قرار داده است ) تمام عزّت است .
در ذیل این روایت ذکر مطالبی لازم و ضروری است :
1) عزّت کامل و تمام ،

بازدید : 387 نظرات (0)

*آنچه در مسیر تکامل و همچنین در جادّه ی بسوی قیامت لازم و ضروری است *
امیرمؤمنان ( ع ) در نامه ی 31 نهج البلاغه خطاب به فرزندش امام مجتبی ( ع ) میفرماید : وَاعلَم یا بُنَیَّ اَنَّ اَمامَکَ طَریقاً ذا مَسافَهٍ بَعیدَهٍ وَ مَشَقَّهٍ شَدیدَهٍ وَ اَنَّکَ لا غِنَی بِکَ فِیهِ عَن حُسنِ الاِرتِیادِ وَ قَدرِ بَلاغِکَ مِنَ الزّادِ مَعَ خِفَّهِ الظَّهرِ ، در این سخنِ زیبا و بلند امیرمؤمنان فرزندِ خود را چنین توصیه میکند که در پیش رویش راهیست که مسافتی دوردست دارد و دشواریهایش طاقت فرسا میباشد و در آن راه از چند امر بی نیازی نیست که عبارتست از :

hamgambavahy بازدید : 51 نظرات (1)

سلام و خوش آمد به همه دوستان

این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز شهر کرمان است.

امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم.

خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید.

در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدریشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید.

البته همین جا از تمام افراد دیگریکه می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب شهر کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم.

مدیریت سایت

 

بازدید : 53 نظرات (0)

 

«اگر بگوییم مقام تبلیغ اسلام، رساندن پیام اسلام به عموم مردم، معرفی و شناساندن اسلام به صورت یک مکتب، از مرجعیت تقلید کمتر نیست، تعجب نکنید. مقامی است در همان حد.‌» (1)

 

مقدمه

قدرت بیان و سخن گفتن از ویژگیهای انسان و شاخص امتیاز او از حیوانات است و خداوند، این نیرو را در خلقت او نهاده است. «خلق الانسان علمه البیان‌» ؛ (2) «انسان را آفرید و بیان را به او آموخت.‌»

 

خطابه، برانگیختن افراد است نسبت به انجام یک کار یا بازداشتن از یک عمل. از این رو در خطابه باید چنان سخن گفت که مخاطبین برانگیخته شوند و دارای انگیزه عمل یا ترک عمل گردند. از این روست که خطابه و فن سخنرانی یک هنر است.

تعداد صفحات : 16

درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 172
  • بازدید سال : 2,499
  • بازدید کلی : 26,542