loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 47 نظرات (0)

دکتر روحاني در مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري:
مسئوليت محوري بنده، حفظ اميد و اعتماد مردم است/انتخابات نشانگر بلوغ نظام و بازسازي هرچه بيشتري اعتماد بين حاکميت و مردم گرديد

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه انتخابات با شفافيت، رقابت و آرامش کامل برگزار شد و نتيجه آن براي بسياري غافلگير کننده بود، تصريح کرد: انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري فرآيندي بود که با اتکا به خرد جمعي و مشارکت فعالان پايبند به نظام به گونه‌اي شکل گرفت که نشان‌گر بلوغ نظام و بازسازي هرچه بيشتري اعتماد بين حاکميت و مردم گرديد و همه مردم و نخبگان جامعه منافع ملي و شرايط کشور را به خوبي درک کردند و در راه سربلندي هرچه بيشتر ميهن قدم بر داشتنتد.
حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري‌ خود که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي، سران قوا، کارگزاران نظام و سفرا و نمايندگان کشورهاي خارجي در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد، اظهارداشت: خداي بزرگ را سپاسگزارم که به اين بنده کوچک خويش منت نهاد و او را مفتخر به راي

اعتماد ملت بزرگوار ايران و امضاي حکم رياست جمهوري توسط مقام معظم رهبري قرار داد.

رييس جمهور تقارن اين مراسم قانوني را با روزهاي پاياني ماه مبارک رمضان به فال نيک گرفت و تصريح کرد: از کلام شهيد رمضان، امير المومنين (ع) تبرک مي‌جويم که فرمودند پايه‌هاي حکومت به حکمت استوار است.
دکتر روحاني با بيان اينکه ‌انتخابات خرداد 92 گرچه با ترديد و سوء ظن بخشي از جامعه آغاز شد، ولي با تاييد و استقبال عموم مردم به پايان رسيد،گفت: انتخابات با شفافيت و رقابت و آرامش کامل برگزار شد و نتيجه آن براي بسياري غافلگير کننده بود.
رييس جمهور با اشاره به تلاش بدخواهان مبني بر اينکه آنها به دنبال اين بودند که بر اثر تحريم و انزوا کشور در ستيز داخلي فرو رود و شکاف بزرگي بين دولت و ملت ايجاد شود، اظهار داشت: با حضور گسترده اقشار مختلف مردم انتخابات پرشوري برگزار شد و شاهد اين بود که حماسه کم‌نظيري خلق شد.
دکتر روحاني ادامه داد: اين انتخابات فرآيندي بود که با اتکا به خرد جمعي و مشارکت فعالان پايبند به نظام به گونه‌اي شکل گرفت که نشان‌گر بلوغ نظام و بازسازي هرچه بيشتري اعتماد بين حاکميت و مردم گرديد و همه مردم و نخبگان جامعه منافع ملي و شرايط کشور را به خوبي درک کردند و در راه سربلندي هرچه بيشتر ميهن قدم بر داشتنتد.
رييس جمهور افزود: اين انتخابات نتيجه شکاف بين مردم و حاکميت نبود، چنان که مردم ايران شخصي را به عنوان رييس جمهور برگزيدند که سال‌ها در مسئوليت‌هاي خطير در نظام جمهوري اسلامي ايران انجام وظيفه کرد و اين انتخابات نشانگر عزت خواهي مردم ايران بود و اين واقعيت را مورد تاکيد قرار داد که مردم‌سالاري در ايران نهادينه و ماندگار است.
دکتر روحاني با بيان اينکه انقلاب اسلامي ايران از پختگي و سواد لازم برخوردار است، گفت: فرآيندهاي مردم‌سالاري در ايران تثبيت شده و از روندي بسيار شايسته برخوردار است.
رييس‌جمهور اضافه کرد: مشارکت بالا، برگزاري سالم و بدون حاشيه انتخابات، شعارها و سياست‌هاي نامزدها و حجم گسترده بحث و نقد در جريان انتخابات، همگي نشان‌دهنده فرآيندي رو به کمال در جمهوريت و اسلاميت نظام است.
وي افزود: مردم در انتخابات 24 خرداد حماسه‌اي بزرگ آفريدند و با حضور کم‌نظير خود از شکاف‌هاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي کاستند و بر وفاق و همگرايي ملت و منزلت جهاني بيشتر ايران تاکيد کردند. نشاط و اميدي که از دل انتخابات برآمد، سرمايه اجتماعي جديدي را براي ايران مهيا کرد؛ سرمايه‌اي که نه تنها موجب رفع و دفع مخاطرات و تهديدات از دامان کشور شد، بلکه فرصت جديدي را براي جهش در جهت پيشرفت همه‌جانبه کشور به وجود آورد.
رييس‌جمهور با اشاره به انتخاب خود از سوي مردم تصريح کرد: اگرچه انگشت اميد در انتخابات به گفتماني نشانه رفت که در برنامه‌هاي من متبلور بود، اما عوامل اجتماعي، اقتصادي و سياسي فراواني را در پيدايش اين وضع بايد دخيل بوده است.
دکتر روحاني خاطرنشان کرد: بايد قدرداني رهبري، همه اقشار و طبقات اجتماعي، شخصيت‌هاي برجسته نظام، نخبگان و علما بود. همه شهروندان در انتخابات با آراي مختلف و با گرايش‌هاي متنوع سياسي دست به کار شدند و بدينوسيله اميد و اعتمادي بزرگ ظهور يافت.
وي همچنين با اشاره به اينکه مسئوليت محوري من، حفظ اميد و اعتماد مردم است، خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات شگفتي‌آفريدند. بعد از اين نوبت تکليف ما مسئولان است که در همه سطوح نظام حقوق و تکاليف مردم را محترم بشماريم. حداقل انتظار مردم از دولت جديد، ايجاد ثبات در همه زمينه‌ها و رفع دغدغه‌ها و تنگناهايي است که کشور با آن مواجه است.
دکتر روحاني با بيان اينکه توانمندي دولت در تقويت پايگاه اجتماعي آن و وفاداري به عهد و پيمان خود به مردم است، خاطرنشان کرد: لازمه اين پايبندي، صداقت و راستگويي است. ما اساس دينداري، اداي امانت و پايبندي به عهد و پيمان مي‌دانيم. امير مومنان علي(ع) گفته است؛ اصل دينداري امانت و وفا به عهد است.
رييس‌جمهور کشورمان همچنين افزود: دولت خود را متعهد به شکوفا کردن اخلاق اسلامي و تلاش براي تبيين احکام اسلامي مي‌داند. من با حمايت مردمي پا به ميدان مسئوليت گذاشتم؛ مردمي که خواستار بهبود معيشت و منزلت خويش است، مردمي که مي‌خواهند از فقر، فساد و تبعيض به دور باشند، مردمي که مي‌خواهند در فضاي آزاد معنوي و عقلاني رشد کنند و به آينده مطمئن باشند.
دکتر روحاني در ادامه سخنان خود با اشاره به خواسته‌ها و مطالبات مردم گفت:‌خواسته‌هاي مردم به حق است، گرچه برآوردن همه آن‌ها به يکباره امکان‌پذير نيست.
وي افزود: دولت مي‌کوشد که داشته‌ها و نداشته‌ها و عوامل مساعد و نامساعد پيش رو را با صراحت و صداقت با مردم در ميان بگذارد و براي گذر از تنگناها از کمک قواي ديگر و مردم استمداد بجويد.
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت استمرار فضاي اميد و با بيان اين‌که اين موضوع کليد حل مشکلات کشور است گفت: اين فضا و فرصت را مي‌توان با رويکرد تعاملي و سياست‌هاي تعادلي ادامه داد.
وي با اشاره به اهميت دور شدن از افراط و تفريط در سياست‌ها و تمرکز بر حاکميت قانون، گفت: گفتمان و برنامه‌اي که از اکثريت آراي مردم برخوردار بود، مبتني بر اعتدال و تعامل بود.
رييس دولت يازدهم با اشاره به اهميت حفظ دستاوردهاي نظام و حرمت گذاشتن به تلاش‌هاي دولت‌هاي پس از انقلاب و رفع کاستي‌ها و تنگناها گفت: اعتدال مشخصه بارز فرهنگ ايراني و اسلامي است. اعتدال به معناي عدول از اصول و محافظه‌کاري در برابر تغيير و تحول نيست. اعتدال رويکردي خرد ورزانه،فعالانه و صبورانه در جامعه براي دور شدن از ورطه افراط و تفريط است و در واقع بايد گفت مسير استقرار و استمرار مردم‌سالاري ديني از اعتدال مي‌گذرد و تحول‌خواهي نيز بر مدار اعتدال مي‌گذرد. اعتدال همان مشيت الهي است که بر امت وسط بودن تاکيد کرده و مولاي آن حضرت علي (ع) فرمودند که مشيت‌تان ميانه‌روي و اعتدال باشد و مقصد‌تان رشد و پيشرفت باشد.
دکتر روحاني با اشاره به رويکرد خود در انتخابات رياست جمهوري و همچنين دانش و تجربه‌اي که در عرصه‌هاي مختلف انقلاب کسب کرده گفت: من خودرا موظف مي‌دانم که اين مفهوم را در قالب برنامه‌ها و اقدامات اجرايي دولت پيگيري کنم.
وي با اشاره به اهميت رعايت اعتدال در برنامه‌هاي دولت بخصوص در بخش ساختاري گفت: عدم اعتدال در ساختار اجرايي کشور را با آسيب شناسي علمي بايد به درستي شناخت و با اصلاحات ساختاري و ظرفيت دولت در برابر جامعه تحول‌گرا آن را ارتقا داد.
رييس دولت يازدهم با اشاره به شرايط حساس کشور و مشکلاتي که مردم با آن روبه‌رو هستند و با اشاره به اهميت توجه به رونق اقتصاد و توليد کشور گفت: جهت‌گيري دولت نجات اقتصادي ايران، تعامل سازنده با جهان و احياي اخلاق است.
روحاني با اشاره به توجه دولت به مسائل معيشتي و مهار آسيب‌هاي اجتماعي گفت: ما در عرصه بين‌الملل نيز گام‌هاي جديدي براي ارتقاي ملت ايران در راستاي تامين منافع ملي و رفع تحريم‌ها برمي‌داريم گرچه تنگناها فراوان است، ولي افق‌هاي آينده روشن و اميدبخش است.
وي با تاکيد بر اين‌که حماسه سياسي با تدبير مقام معظم رهبري و مشارکت مردم رخ داد و خلق حماسه اقتصادي نيز امکان‌پذير است گفت: جامعه ما ظرفيت‌هاي شناخته و ناشناخته زيادي دارد و با اتکا به سرمايه‌ها مي‌توان به اين هدف دست پيدا کرد. البته بايد فضا و فرصت خدمت براي تمام ايرانيان باز شود و بگذاريم که شايستگان بر ملت خدمت کنند و سينه‌ها از کينه‌ها پاک شود و اجازه دهيم که آشتي جاي قهر و دوستي جاي دشمني بنشيند و اسلام با چهره رحماني خود و ايران با چهره عقلاني خود و انقلاب با چهره انساني خود و نظام با چهره عاطفي خود حماسه بيافريند.
رييس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود با تشکر از خدمات دولت‌هاي قبلي بويژه دولت دهم و همچنين تشکر از ملت ايران گفت: من از ملت ايران تشکر و قدرداني مي‌کنم که فراتر از قله‌هاي تحليل پژوهشگران و نظريه‌پردازان در عرصه حاضر شدن و نشان دادند که وقتي کشور در شرايط حساس قرار دارد لحظه‌اي از حمايت از کشور و نظام دريغ نمي‌کنند. من دست ميليون‌ها ايراني را به گرمي مي‌فشارم و از تمام کساني که به صندوق‌هاي راي آري گفتند، تشکر مي‌کنم و اميدوارم که استحقاق اعتماد آن‌ها را داشته باشم. من سنگيني بار راي و تنفيذ را حس مي‌کنم و تنها و تنها به خدا پناه مي‌برم و از او خالصانه درخواست مي‌کنم که اين بنده حقير خود از کبر و غرور و بخل و حسد رها و دور کند؛ از استبداد راي، عجله در تصميم‌گيري و تقدم منافع شخصي بر منافع ملي و بستن دهان رقيبان به خداوند پناه مي‌برم. از خداوند متعال مي‌خواهم که فراموش نکنم آنچه را که بر پيشينيان رفته است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 166
  • بازدید ماه : 559
  • بازدید سال : 2,886
  • بازدید کلی : 26,929