loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
2850 بازدید : 37 نظرات (0)

دلا بنال که غم با نشاط توأم شد

عزای حضرت زهرا و عید با هم شد

نوای شادی اهل ولا در این نوروز

زداغ دخت پیمبر بدل به ماتم شد

تقارن پیدا کردن عید امسال با ایام حزن و اندوه اهل بیت و امام زمان عج باعث شده عده ای که نگاهی سطحی به دینداری مردم دارند دچار اضطراب شوند که نکند شیعیان و محبین حضرت علی علیه السلام با غرق شدن در شادی و سرور عید نوروز، فراموش کنند تسلی دادن دل صاحب عزای این ایام را.

همانطور که بزرگان دین فرموده اند:احترام به اهل بیت و برپایی مراسم عزاداری به ویژه برای سید و سالار شهیدان و حضرت زهرا سلام الله علیها کار خود مردم است و هیچ مانعی آنها را در این مسیر متوقف نمی کند مردمی که محبت آل الله عجین شده با رگ و خون آنها است.

همان مردمی که در سال 81با تعظیم ایام محرم در عید نوروز  تمام حربه های دشمنان و مبغضینی را که دندان تیز کرده بودند تا تصویر شیعه را تخریب کنند؛خنثی نمودند.

و به جهانیان نشان دادند که اعیاد باستانی و ایرانی نمی تواند رجحان داشته باشد با شعائر مذهبی و دینی . این مردم ایام خود را با گریه ی بر حسین ع و صفا دادن دل تبدیل به عید واقعی کردند همان عیدی که حضرت علی علیه السلام فرمودند: «كلُّ یومٍ لایعصَی اللهُ فیهِ فَهُو عیدٌ» (نهج البلاغه، كلمه قصار 420)

«هر روزی كه در آن خدا معصیت نشود روز عید است»

امسال همانند سال گذشته ایام عید نوروز به دلیل عطر اشک های ائمه بر مادر عالمیان رنگ و بوی خاصی پیدا خواهد کرد مادری که که او را ام ابیها نامیده اند همان شخصیتی که پیامبر عظیم الشأن اسلام در مورد ایشان می فرمایندمَن اَحبَّ فاطِمَهً اِبنَتی فَهُوَ فی الجنَّهِ مَعی وَ مَن اَبغَضَها فَهُوَ فی النّاربحارالانوار ج ۲۷، ص ۱۱۶ هر کس فاطمه علیها السلام دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است، و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش [دوزخ] است .

حب داشتن نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها مصادیق فراوانی دارد که یکی از آنها محزون بودن نسبت به مصیبت های حضرت و زدودن غبار از دل با گریه برای پاک شدن جهت تقرب بیت اهل رسول الله که این خود عین شادی و آرامش است.

عزاداران و محبین اهل بیت خود می دانند که می شود در ضمن دلداری فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها عید گرفت و فراموش نمی کنند که عیدی امام زمان عج به کسانی تعلق می گیرد که در این روزها از یاد خدا و غم های اهل بیت غافل نشوند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:یا فاطمة ابشری فلک عندالله مقام محمود تشفعین فیه لمحبیک وشیعتک بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۳۵۹ .

 

 

بازدید : 47 نظرات (0)

از دکتر محمود سريع القلم ؛ استاد علوم سياسي در دانشگاه شهيد بهشتي

ميانگين مردم ايراني‌ تقريبا در مورد همه چيز و همه کس اظهار نظر مي‌کنند؛ که بعضاً با قاطعيت است عبارات
من نمي‌دانم، من اطلاع ندارم، من به اندازه کافي اطلاع ندارم، من مطمئن نيستم، من بايد سئوال کنم، من بايد فکر کنم، من شک دارم، من در اين باره مطالعه نکرده‌ام، من اين شخص را فقط يک بار ديده‌ام و نمي‌توانم در مورد او قضاوت کنم، من در مورد اين فرد اطلاعات کافي ندارم، اجازه دهيد من در اين رابطه سکوت کنم، فردا پس از مطمئن شدن به شما خبر مي‌دهم، هنوز اين مساله براي من پخته و سنجيده نيست
و مشابه اين عبارات در ادبيات عمومي ما، بسيار ضعيف است.
تصور کنيد اگر بسياري از ما اين گونه با هم تعامل کنيم، چقدر کار قوه قضائيه کم مي‌شود. چقدر زندگي ما اخلاقي‌تر مي‌شود و از منظر توسعه يافتگي چقدر جامعه تخصصي‌تر مي‌شود. در چنين شرايطي، خبرنگار تلويزيون در مورد برنامه هسته‌اي، نظر راننده تاکسي را نخواهد پرسيد. اقتصاد‌داني که يک مقاله پزشکي را خوانده، خود‌درماني نخواهد کرد و شيمي‌داني که هر روز روزنامه‌ها را مي‌خواند در مورد آينده اقتصاد ايران و وضعيت سياسي چين اظهار نظر نخواهد کرد؛ چه سکوتي برقرار مي‌شود! و همه به خود و مثبت و منفي برنامه‌هاي خود مي‌پردازند و کمتر سراغ سر در‌آوردن از کارهاي ديگران مي‌روند؛ غيبت کم مي‌شود و تهمت و توهين به حداقل مي‌رسد.. يک دليل ‌اين که توليد ناخالص داخلي‌ آلمان بيش از دو برابر جمع توليد ناخالص داخلي ۵۵ کشور مسلمان است، اين به خاطر تمرکز مردم به کار و فعاليت و کوشش‌هاي فردي است. اتفاقا چون بسياري از ما براي خود کم وقت مي‌گذاريم و خود را کشف نمي‌کنيم، به بيرون از خودمان و توجه ديگران نيازمند مي‌شويم. به همين دليل، نمايش دادن در ميان ما بسيار جاري و قدرتمند است، چون در مورد خود نمي‌توانيم پنجاه صفحه بنويسيم، از انتقاد حتي انتقادي ملايم، خشمگين مي‌شويم، چون احساسي بار مي‌آييم و بنابر‌اين ضعيف هستيم، اعتماد به نفسمان کم است.عموما ظاهر خود را مي‌آراييم و در مخزن باطن ما، سه قفله باقي مي‌ماند. افراد ضعيف جامعه ضعيف را به ارمغان مي‌آورد. در برابر کم حرف زدن و کم قضاوت کردن، فکر و دقت قرار مي‌گيرد.

ارزش هر انسان مساوي با مقدار زماني است که براي فکر، کشف خود و خلاقيت اختصاص مي‌دهد. سکوت فراوان بهترين فرآورده کم قضاوت کردن است. در اين مسير، محتاج کتاب خواندن، گفت‌و‌گو و مناظره هستيم. با آگاهي و دانش مي‌توان انسان بهتري بود و به همين دليل، نيازمند آموزش هستيم. به اميد روزي که تلويزيون کشور براي ارائه ديدگاه در ۲۵ موضوع مختلف از يک نفر استفاده نکند

بازدید : 38 نظرات (0)

مأمون و فلسفه و منطق

كتابهاى فلسفى در زمان مأمون ترجمه شد و آن هم به خاطر علاقه مندى خود مأمون به آن كار بود. از آغاز اسلام مسلمانان به آزادى گفتار و فكر و مساوات معتاد بودند و اگر هر ي از آنان درباره ی امور سياسى و غيره فكرى به خاطرش مى رسيد بى پروا آن را به خليفه و يا امير ابراز مى كرد و ابهت مقام فرمانروايى او را از اين كار باز نمى داشت ، همين قسم در امور دينى نيز آزادى عقيده داشتند و اگر كسى چيزى از معناى آيه و يا حديث در مى كرد و آن را مخالف نظر ديگران مى ديد نظر خود را آشكارا مى گفت و با مخالفان مناظره و مجادله مى كرد و همين آزادى فكر و عقيده ، سبب پيدايش مذاهب مختلف گشت ، به قسمى كه پس از انقضاى دروه ی صحابه و آغاز قرن دوم هجرى فرقه هاى متعددى در جهان اسلام پديد آمد كه از جمله ی آنها فرقه ء <معتزله > بود. معتزله گروه بسيارى بودند كه اساس مذهب آنان تطبيق دين و عقل مى باشد و اگر با دقت در افكار و عقايد آنان مطالعه شود معلوم مى گردد كه بعضى از افكار و آراى آنان با جديدترين آراى انتقادى مذهبى امروز موافق در مى آيد.

مأمون و اعتزال
مذهب اعتزال در اواخر قرن اول هجرى پديد آمد و چون اصول اين مذهب پيروى از احكام عدل و منطق بود، لذا در مدت كوتاهى پيروان زيادى پيدا كرد. و در زمينه فقه ، منصور عباسى با پيراوان طريقه ی راءى و قياس موافق بود و از همينرو ابوحنيفه را پيش انداخته و با نظر او همراه شد. اين فكر و نظر منصور پس از وى نيز در ميان عباسيان

بازدید : 47 نظرات (0)

نگاهی گذرا به زندگانی امام رضا(ع)

حضرت على بن موسى الرضا عليه‏السلام - در روز يازدهم ذيقعده سال 148 هجرى ديده به جهان گشود(1). مادر او بانويى با فضيلت بنام «تُكْتَمْ» بود كه پس از تولد حضرت، از طرف امام كاظم عليه‏السلام -«طاهره» نام گرفت(2)

كنيه او «ابوالحسن» و لقبش «رضا» است. او پس از شهادت پدر بزرگوارش در زندان بغداد (در سال 183 هجرى) در سن 35 سالگى عهده‏دار مقام امامت و رهبرى امّت گرديد

خلفاى معاصر حضرت

مدت امامت آن حضرت بيست سال بود كه ده سال آن معاصر با خلافت «هارون‏ الرشيد»، پنج سال معاصر با خلافت «محمد امين»، و پنج سال آخر نيز معاصر با خلافت «عبدالله المأمون» بود.

امام تا آغاز خلافت مأمون در زادگاه خود، شهر مقدس مدينه، اقامت داشت، ولى مأمون پس از رسيدن به

بازدید : 57 نظرات (0)

یاران خراسانی

سرخوش زسبوی غم پنهانی خویشم

چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم

***

در بزم وصال تو نگویم زکم و بیش

چون آینه خو کرده به ویرانی خویشم

***

لب باز نکردم به خروشی و فغانی

من محرم راز دل طوفانی خویشم

***

یک چند پشیمان شدم از رندی و مستی

عمریست پشیمان زپشیمانی خویشم

***

از شوق شکرخند لبش جان نسپردم

شرمنده جانان زگران جانی خویشم

***

بشکسته تر از خویش ندیدم به همه عمر

افسرده دل از خویشم و زندانی خویشم

***

هر چند امین، بسته دنیا نیم اما

دلبسته یاران خراسانی خویشم

حضرت آیه الله خامنه ای

بازدید : 45 نظرات (0)


مقایسه کار خیر میلیونر ایرانی و میلیونر فرانسوی + عکس
در همان روزهایی که یک خیر ایرانی یک میلیون دلار برای جریمه فسخ قرارداد خلعتبری اهدا کرد، یک خیر فرانسوی هم یک چک یک میلیون یورویی کشید.
به گزارش «نماینده” چندی قبل خبری منتشر شد درباره یک خیر ایرانی که حاضر شده بود برای پرداخت جریمه فسخ قرارداد محمدرضا خلعتبری یک میلیون دلار پرداخت کند.

خیر فرانسوی
در همان روزها هم مصاحبه‌ای تلویزیونی از یک خیر فرانسوی منتشر شد که بد نیست با کار خیر او آشنا شویم و مقایسه‌ای داشته باشیم بین عمل خیر دو مسلمان؛ یکی ایرانی و دیگری فرانسوی.
 این مسلمان فرانسوی میلیونر (تصویر بالا) به تازگی مصاحبه‌ای با یکی از شبکه‌های فرانسوی داشته است. کار خیر این میلیونر فرانسوی مربوط می‌شود به قانونی که فرانسه برای مقابله با زنان محجبه وضع کرده که طی آن هرکس با حجاب از خانه بیرون بیاید باید جریمه بپردازد.
 وی در این مصاحبه تلویزیونی یک برگ چک را نشان داده و گفته است: من یک میلیون یورو کنار گذاشته‌ام تا وقتی زنان مسلمان خواستند با حجاب از منزل بیرون بیایند راحت باشند، چون جریمه‌شان را من میدهم.
 میلیونر فرانسوی خطاب به زنان مسلمان فرانسوی گفت: خواهر من، آزادانه هرجا که می‌خواهی برو، من جریمه‌اش را میدهم.
 این دو میلیونر هر دو مسلمانند و تفاوتی در دین ندارند، تنها تفاوتشان این است که یکی در نظام اسلامی نفس می‌کشد و دیگری در بلاد کفر!
 
 

--
مردان حق را سزاوار نیست كه سرو سامان اختیار كنند و دل به حیات دنیا خوش دارند آنگاه كه حق در زمین مغفول است و جُهال و فُساق و قداره بندها بر آن حكومت می رانند .
سید شهیدان اهل قلم
سید مرتضی آوینی ره


بازدید : 80 نظرات (0)
 

«بخشهای اصلی ویژه نامه هفته دفاع مقدس»

 
    روزشمار، عملیات ها و مقالاتی در باب دفاع مقدس     مجموعه های صوتی با موضوع دفاع مقدس  
    مجموعه های تصویری با موضوع دفاع مقدس     یادگاری ها (تم موبایل - والپیپر)  
    اشعار دفاع مقدس+طنز جبهه     گالری تصاویر دفاع مقدس  

 

 

*** روزشمار، عملیات ها و مقالاتی در باب دفاع مقدس

 
روزشمار عملیات ها

آرشیو روزشمار دفاع مقدس مربوط به سال های 1357 الی 1367 می باشد.

مختصری از کارنامه عملیات های دفاع مقدس

عمليات کربلاي 5 - عمليات فتح‌المبين - عملیات والفجر هشت - عملیات مرصاد -  عملیات بیت المقدس - عمليات‌ «فرمانده‌ كل‌ قوا- خميني‌ روح‌ خدا» ...

سلام بر همدم و همراز عشق یعنی شهید و شهادت

ای شهیدان ! گمان می کردیم گذشت زمان ، هوای سرزمین پاکتان را از ذهنمان خواهد زدود . اما داغ فراق شما روز به روز بیشتر آبمان می کند . ای مردم ! وقتی « برقه ای » تیر خورد ، تا لحظه آخر می خندید .. به خدا قسم می خندید . . من با همین چشمانم دیدم ...

مقالات تحلیلی دفاع مقدس
 

 

بخش ویژه سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی

زندگی نامه - خاطرات - مقالات - صدای سخن عشق - شهادت نامه و ...

 

 

*** مجموعه های تصویری با موضوع دفاع مقدس:

 
شب خاطره

کلیپ های بسیج

کلیپ های خرمشهر

مستند دفاع مقدس(واحد مرکزی خبر)

بخش شهدای شاخص

کلیپ های راهیان نور

نماهنگ های دفاع مقدس

مجموعه فیلم های روایت فتح

کلیپ هایی با صدای شهید آوینی

کلیپ های ساخته شده برای شهید آوینی

مستندهایی از عملیات های 8سال دفاع مقدس

مستندهای ساخته شده توسط شهید مرتضی آوینی

مستندهای سراج (پخش شده در هفته ی دفاع مقدس سال 91)

 

 

*** اشعار دفاع مقدس+طنز جبهه

 
یاد باد آن روزگاران ... (اشعار)

                      اين کيست که سيماي حسيني دارد
                                                                                           در کف علم فتح حنيني دارد

                      از هاله رويش رخ مهتاب خجل
                                                                                           عشق است، ولي نام خميني دارد

 

لبخندهای پشت خاکریز (طنز جبهه)

کی با حسین کار داشت؟ - پا خروسی! - ایرانی مزدوز! - بره گمشده عباس - آقا ما سوت بزنیم - آشنا در آمدیم - یا زیارت یا

شهادت...

 

 

*** مجموعه های صوتی با موضوع دفاع مقدس

 

وصایای شهدا

صدای دالبی جبهه

مداحی های دفاع مقدس

صدای فرماندهان شهید

روایتگری راویان دفاع مقدس

سرودها و نواهای دفاع مقدس

اشعار مرحوم ابوالفضل سپهر

موسیقی فیلم های دفاع مقدس

صداهای شهید آوینی(فیلم های روایت فتح)

 

 

*** یادگاری ها (والپیپر - تم موبایل)

 

یادگاری ها: والپیپرهای شهدا و دفاع مقدس(WallPaper) 

تم موبایل دفاع مقدس:(مخصوص گوشی های سونی اریکسون SonyEricson)

علم الهدی

نرم افزار موبایل(Java):

مقالات شهید آوینی
حجم: 427kb

 

 

*** گالری تصاویر دفاع مقد

بازدید : 51 نظرات (0)

هفته دفاع مقدس، بزرگداشت فرهنگ ارزشهاست
1
بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس نه به عنوان یک بزرگداشت صرف یادآوری خاطرات مربوط به دو دهه ی پیش ، بلکه محملی برای بارور ساختن جریان و مرامی است که حالا دیگر به شالوده ی اساسی نظام کشور  تبدیل شده است. 
بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس، یادآوری و مرور مداوم و مستمر آن غنای فرهنگی است که در یک دوره ی سخت هشت ساله برای کشور ما به دست آمد و می تواند پشتوانه ی عملی و نظری استواری برای آینده این ملت باشد. پشتوانه ای آکنده از شهامت ، ایثار ، حماسه و ایمان. هر گونه هزینه مادی و معنوی برای بزرگداشت این هفته، یک سرمایه گذاری مطمئن برای آینده این کشور است و نمایشگر این که ما ملتی هستیم که چنین تجربه بی نظیر و استثنایی در طول تاریخ بشریت را فراموش نمی کنیم و از آن دریای بیکران ، می توانیم تا سالیان سال ، نهال های تشنه و جوان کشور را آبیاری کنیم.

 2

هیچ ملتی در جهان سلحشوری های خود را برای حفظ و


تعداد صفحات : 16

درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 82
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 247
  • بازدید سال : 2,574
  • بازدید کلی : 26,617