loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 45 نظرات (0)
بازدید : 57 نظرات (0)
 

Inline image 2
Inline image 1
همیشه از حرمت، بوی سیب می آید
صدای بال ملائک، عجیب می آید
السلام علیک ایها الامام الرئوف...
امامم...
امروز، نه فقط خیابان‌های خراسان، که تمام دل‌های عاشقانت، به گلدسته و رواق نورانی‌ات ختم می‌شوند...
امروز همه در حسرت کبوتران حرمت هستند که شب و روز، مهمان تو هستند...و چه نیکو میزبانی...
آقای من؛
اگر چه «غریب الغربا» نام گرفته‌ای، اما در این سرزمین، در میان امواج ارادت و عشق دل‌های پاک مردمانش، مولا و سرور مایی
آقا جان...
کسی را نمی شناسم که مدیون مهر پدریت نباشد...
کسی را نمی شناسم که عشق تو در قلبش بیگانه باشد...
من سوی چشمانم را مدیون گنبد طلای تو  هستم... پنجره فولاد شاهد است که چند بار کور شده ام و چشم هایم را شفا دادی...
امامم...
در این میلاد مسعودت...به خاطر دردانه فرزندت...حضرت جواد الائمه...برای تعجیل امر فرج مولایمان حضرت بقیه الله الاعظم دعا کن.
دل از دوری به تنگ آمده است
این دل بهانه ی تو را میگیرد...
خدایا مرا به ضامن دلم ... به انیس نفس هایم ... به طبیبم برسان...

*** میلاد فرخنده امام عزیزتر جانمان حضرت رضا (ع) را خدمت مولا و صاحبمون حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه تبریک عرض می نماییم ***
:::عاشقان عیدتان مبارک:::
Inline image 3
در زمان فرمانروایى هارون عباسى پس از شهادت امام کاظم علیه السلام، عدّه‏اى به فرماندهى «جلودى» كه مردى سفّاك و بی‌رحم بود، مأموریت یافتند به محلّه بنى‌هاشم در شهر مدینه منوّره حمله كنند، و تمام خانه‏ها را به تاراج بكشند.
جلودى براى انجام مأموریت عازم شهر مدینه شده، و با افراد خود به محلّه بنى‌هاشم و از جمله به خانه امام کاظم علیه السلام كه امام رضا علیه السلام در آنجا بودند یورش برده، و خانه آن حضرت را به محاصره خود در آورد.
حضرت رضا علیه السلام كه از قصد جلودى آگاه بودند، تمام بانوان و علویان را به اطاقى برده، و خودشان در عتبه درِ آن اطاق ایستادند، جلودى با خشونت و شدّتى زیاد روبروى امام ایستاده و گفت: كه من طبق دستور امیرالمؤمنین! هارون، مأموریت دارم به این اطاق هم وارد شوم و همه چیز را مصادره كنم، و این كار باید انجام پذیرد.
امام هشتم در پاسخش فرمودند: كه تو همین‏جا منتظر بمان و صبر كن، من سوگند یاد مى‏كنم كه هر چه این بانوان از زیورآلات و لباس و غیره دارند برایت بیاورم، جلودى نپذیرفت و بر خواسته‏اش اصرار مى‏ورزید، و حضرت امام رضا علیه السلام پیوسته مى‏فرمودند كه اگر صبر كنى من قول مى‏دهم هر آنچه در اطاق و در اختیار آن مخدرات هست نزد تو بیاورم، تا این كه جلودى پذیرفت.
امام وارد اطاق شده و به آن مخدّرات امر فرمودند كه هر كدام جز یك پیراهن بر تن، آنچه كه دارند اعم از زیورآلات، خلخال، گوشواره و حتى مقنعه‏هاى روى سرشان را به همراه تمام أثاثیه خانه به جلودى دادند.
از این واقعه مدت‌ها گذشت تا این كه حضرت امام رضا علیه السلام به خراسان تشریف آورده و به اصطلاح، ولیعهد مأمون عباسى شدند، و مأمون دستور داد كه تمام اطرافیان و درباریان با آن حضرت بیعت كنند، و همه بیعت كردند جز نفرات معدودى كه یكى از آنها همین جلودى بود.
مأمون عباسى آن چند نفر را به جرم عدم بیعت با امام رضا علیه السلام به زندان افكند.
جلودى با آن سابقه ننگین و با آن دشمنى و هتك حرمتى كه نسبت به امام رضا علیه السلام روا داشت، و با آن كه با آن حضرت از بیعت هم سر باز زد، مورد لطف و عنایت و عفو حضرت رضا علیه السلام قرار گرفت به این ترتیب كه یك روز بعد از زندانى شدن جلودى مأمون به خدمت امام هشتم شرفیاب شده، و موضوع زندانى شدن آن چند مخالف و از جمله جلودى را به ایشان عرض كرد، و سپس دستور داد كه زندانیان احضار شوند.
امام رضا علیه السلام كنار مأمون نشسته بودند كه از دور چشمشان به جلودى افتاد، با وجودى كه از ظلم و ستم آن شخص دل‏آزرده بودند و مورد چپاول و هتك حرمت او قرار گرفته بودند، و بالاخره مى‏دانستند كه جلودى با ایشان دشمنى آشكار دارد، با تمام اینها جلودى را عفو كرده و با لطف و مرحمت خویش از گناهان او چشم پوشیدند، و به همین جهت رو كرده به مأمون و با صورت گشاده‏اى فرمودند: این پیرمرد، جلودى را به من ببخش و آزادش كن، مأمون با صداى آهسته عرضه داشت: این همان کسی است كه دختران پیغمبر را آزرده و خانه شما را چپاول كرده است
اما جلودى از روی كینه و بغضى كه نسبت به حضرت رضا علیه السلام داشت، گمان برد كه آن حضرت عقوبت و مجازاتش را از مأمون مى‏خواهند، از این رو به مأمون گفت: ترا به خدا و به خدمتگذاریم به پدرت هارون سوگند مى‏دهم كه خواهش این آقا را نسبت به من نپذیرى!
مأمون كه وضع را چنین دید از بزرگوارى امام رضا علیه السلام و خباثت جلودى در شگفت شده و به جلودى گفت: به خدا سوگند خواهش این آقا را نسبت به تو عملى نمى‏كنم، سپس به دژخیم خودش دستور داد گردنش را بزند.

منبع: اعیان الشیعه، سید محسن امین، ج1، ص42، چاپ بیروت
حضرت رضا علیه السلام در مورد نابسامانی های عصر غیبت می فرمایند:
به ناگزیر فتنه سخت خانمان براندازی روی خواهد داد که همه خویشان و نزدیکان و همرازان در آن سقوط می کنند و
آن هنگامی است که شیعیان ، سومین جانشین از فرزندم را از دست بدهند ، همهء اهل آسمان و زمین و همه شیفتگان و دردمندان و دل سوختگان برای او (مهدی علیه السلام) گریه می کنند
همچنین در ادامه بیان فوق ، سخن از ناامیدی مردم به میان می آید:
گویی با چشم خود می بینم در حالی که مردم به یأس و ناامیدی دچار شده اند ، بشارت ظهورش را می شنوند که این صدا از مسافت دور همچون فاصله نزدیک شنیده می شود
بحارالانوار ، ج51 ،ص152 ، ح2
Inline image 5
Inline image 2
Inline image 1
Inline image 1
Inline image 7
آیا می دانید رسول خدا (ص) فرمودند: برترین جهاد امت من انتظار فرج است؟
********************
بازدید : 76 نظرات (0)

چند روز پیش از سوی نیروی انتظامی دو دختر جوان که با ساپورت‌هایی منقش به پرچم اسرائیل در میدان ونک در حال تردد بودند دستگیر شدند. 

مسئولین گجا تشربف دارند؟

بقیه خبر در ادامه مطلب

بازدید : 111 نظرات (0)


نقشه زمین های موقوفه شهرک خواجو، جنب دانشگاه آزاد اسلامی

مدرسه کرمانیها

«برای مشاهده تصویر بزرگتر، روی آن کلیک کنید»

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

نقشه باغات پسته موقوفه مدرسه کرمانیها جنب دانشگاه آزاد

مدرسه کرمانیها

«برای مشاهده تصویر بزرگتر، روی آن کلیک کنید»

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

مدرسه کرمانیها

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

مدرسه کرمانیها

در مکتوب مورخ 6/4/67 حاج سید احمد خمینی «ره» خطاب به هیأت سه نفره آمده است: «امید دارم با کمک یکدیگر و طلاب مدارس، بهتر بتوانید خدمت به اسلام و مسلمین نمائید

سوال طلاب کرمانی از آقایان انصاری و کشمیری این است که:

آیا در فروش زمین‌های شهرک خواجو و نون و القلم و علی بن ابی طلالب(ع)، فروش چاهها و زمین‌های کشاورزی در شهداد، راور، کاظم آباد، چترود و... که وقف مدرسه و طلاب بوده‌اند با آنان مشورت کرده‌اید!؟

آیا حتی یک قطعه از این زمینها را به یک طلبه و روحانی واگذار کرده اید!؟

آیا فروش اراضی موقوفه، خدمت به اسلام و مسلمین است!؟


بازدید : 53 نظرات (1)

مطلبی که در سایت طلاب عدالتخواه بود را بازپخش می کنم. امید که دوستان توجه کنند. آدرس مطلب:

http://temk.ir/





فقر مذهبی و فرهنگی در استان کرمان بیداد می کند!!! چه کسی پاسخ گو است؟

همانطور كه مطلع‌ هستید، استان كرمان یكی از شاه‌راههای مهم عبور قاچاق مواد مخدر بوده و در عین حال از چند سو، هم‌مرز با مناطق سنی نشین است كه امروز به پایگاه فعالیّت جریان وهابی تبدیل شده است. همچنین از دیر باز حوزه‌ی فعالیّت فرقه‌هایی چون بهائیت، شیخیّه و صوفیه می‌باشد. از طرفی از ناحیه‌ توسعه‌ی اقتصادی این استان كه بیشتر تحت تأثیر امیال متنفذین سیاسی و اقتصادی، طراحی و اجرا شده، آسیب‌های فراوانی به فرهنگ استان وارد شده است.

بسیاری از روحانیون و طلاب کرمانی حوزه علمیه قم، به یاد دارند جلساتی را که مسئولین امنیتی کرمان، نسبت به فعالیت چشمگیر و روزافزون وهابیت در جنوب کرمان ابراز نگرانی کرده و با بیان اینکه این معضل راه حل امنیتی ندارد، از روحانیون کرمانی استمداد طلبیدند.

تصاویر زیر مربوط به مناطقی از جنوب استان کرمان است که فقر اقتصادی و به تبع آن، فقر فرهنگی در آن بیداد می کند. جریان هایی مانند وهابیت

بازدید : 56 نظرات (0)



دلم تنگ است برای کسی که یتیم بود و طعم بی کسی را چشیده بود
و چه خوب زبان مرا می فهمد

با آن که نیست ولی محبتش همه را در بر گرفته و تا دنیا هست محبش هم خواهد بود
دلم محبتش را می خواهد
برای بچه یتیم مهربانترین پدر بود
تسکین قلب خسته شان و مونس تنهایی هایشان

دلم محبتت را می خواهد یا رسول الله


رسول الله (صلی الله علیه وسلم) می فرماید


ما مِن مُؤمِنٍ و َلا مُؤمِنَةٍ يَضَعُ يَدَهُ عَلى رَاسِ يَتيمٍ تَرَحُّما لَهُ إِلاّ كَتَبَ اللّه  لَهُ بِكُلِّ شَعرَةٍ مَرَّت يَدُهُ عَلَيها حَسَنَةً؛


هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه هر تار مويى كه بر آن دست كشيده است ثوابى برايش بنويسد.


وسایل الشیعه ج21 ، ص375 - بحارالأنوار(ط-بیروت)ج72، ص4، ح9



بیاییم و در حد توانمان به  بچه یتیم های اطرافمان در خرید لوازم التحریر  و وسایل مدرسه و کیف و کفش و ... کمک کنیم.

خدا یتیمی رو نیاره. خیلی خیلی سخته. ی چیزی میگم ی چیزی می شنوی. خواب نباشی .


بازدید : 52 نظرات (0)



 
موسسه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون در راستای ترویج  فرهنگ و معارف نورانی و اثربخش قرآن کریم، اقدام به برگزاری طرح ها و برنامه های مختلفی نموده است.
طرح حفظ موضوعی قرآن شامل مجموعه منتخبی از آیات قرآن کریم و ترجمه آن در موضوعات اعتقادی، فروع دین و اخلاقی است که امیدواریم با حفظ آن و به کاربردن دستور آن در زندگی، گامی در جهت تحقق و استمرار حیات طیبه برداریم.
حفظ موضوعی قرآن بر اساس کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم نوشته حجت الاسلام و المسلمین استاد دکتر محمد حاج ابوالقاسم که شامل 300 موضوع از آیات اعتقادی، فروع دین و اخلاقی است، اجرا می شود که فایل پی دی اف آن را از این لینک  و نسخه چاپی کتاب را از اینجا می توانید دریافت کنید.
ثبت نام و شرکت در این طرح و دریافت کتاب به صورت کاملاً رایگان است.
 
 
پس از ثبت نام، کارشناس مربوطه (از سوی پایگاه آموزش مجازی حفظ قرآن کریم)، با شما تماس گرفته و تحت نظر استاد به حفظ آیات الهی خواهید پرداخت.
داوطلبان جهت شرکت در این طرح کافیست کتاب حفظ موضوعی قرآن را مطالعه و حفظ نمایند. این طرح محدودیت سنی و زمانی ندارد یعنی هر کسی در هر زمانی (پیش از برگزاری آزمون در اواخر سال) می تواند در این طرح شرکت کند.
موسسه راسخون به شرکت کنندگانی که کتاب مذکور را حفظ کنند و در آزمون آن موفق شوند، به قید قرعه جوائزی از قبیل کمک هزینه های حج عمره مفرده، عتبات عالیات، مشهد مقدس، گوشی های هوشمند، قلم قرآنی و .... اهدا خواهد نمود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در طرح حفظ موضوعی قرآن، به لینک ذیل مراجعه نمائید:
 

--

بازدید : 61 نظرات (0)

الفضل ما شهد به الاعداء
دوستان گرامی؛ قبل از اینکه خبر دار بشن و برش دارن بروید ببینید:

در تفسیر سوره بینه، در معنای آیه «خيرُ البَرية» در سایت وزارت اوقاف و ارشاد عربستان سعودی، که تفاسير وترجمه های قرآن كريم را دارد:
به این آدرس بروید:
آخر صفحه، خط آخر و جمله آخر صفحه
​ 
را ببینید:

*{7}ﺇِﻥَّ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍ ﻭَﻋَﻤِﻠُﻮﺍ ﺍﻟﺼَّﺎﻟِﺤَﺎﺕِ ﺃُﻭﻟَﺌِﻚَ ﻫُﻢْ ﺧَﻴْﺮُ ﺍﻟْﺒَﺮِﻳَّﺔِ*
ﻳَﻘُﻮﻝ : ﻣَﻦْ ﻓَﻌَﻞَ ﺫَﻟِﻚَ ﻣِﻦْ ﺍﻟﻨَّﺎﺱ ﻓَﻬُﻢْ ﺧَﻴْﺮ ﺍﻟْﺒَﺮِﻳَّﺔ . ﻭَﻗَﺪْ : 29208 - ﺣَﺪَّﺛَﻨَﺎ ﺍِﺑْﻦ ﺣُﻤَﻴْﺪ , ﻗَﺎﻝَ : ﺛﻨﺎ ﻋِﻴﺴَﻰ ﺑْﻦ ﻓَﺮْﻗَﺪ , ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻲ ﺍﻟْﺠَﺎﺭُﻭﺩ , ﻋَﻦْ ﻣُﺤَﻤَّﺪ ﺑْﻦ ﻋَﻠِﻲّ { ﺃُﻭﻟَﺌِﻚَ ﻫُﻢْ ﺧَﻴْﺮ ﺍﻟْﺒَﺮِﻳَّﺔ } ﻓَﻘَﺎﻝَ ﺍﻟﻨَّﺒِﻲّ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ : " ﺃَﻧْﺖَ ﻳَﺎ ﻋَﻠِﻲّ ﻭَ ﺷِﻴﻌَﺘﻚ "

پیامبر(ص) فرمود: منظور از خیرالبریة، علی جان تو هستی و شیعیان تو.
زود بروید ببینید که مثل کتاباشون بزودی تحریف و حذف میشود

--
اللهم صل علی محمد و آل محمد

تعداد صفحات : 16

درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 176
  • بازدید سال : 2,503
  • بازدید کلی : 26,546