«هذا و لم يطل العهد و لم يخل منك الذّكر»
اين همه مصيبت ها كه بر سر دخترت آمد در حالي است كه عهد به درازا نكشيده و ذكر و ياد از تو خالي نگشته.
و اين سخن همانند كوله باري است كه پشت هر شيعه ي محبّ را مي شكند. اين بي حرمتي ها ناشي از قساوت دل هاست و قساوت هم زماني عدّه اي را فرا مي گيرد كه مهلت و مدّت و به تعبير قرآنيش اَمَد بر آنان طولاني شود. مثل عصر ما كه عصر غيبت مولايمان حضرت مهدي (عج) است : «و لا يكونوا كالّذين طال عليهم الامد فقست قلوبهم ، و نباشند مؤمنان مانند كساني كه اَمَد و مهلت و مدّت بر آنان طولاني گشت پس قساوت دلهاي آنها را فرا گرفت.»
و اين مسلمانان صدر اسلام نه تنها به بليّه طولاني شدن اَمَد مبتلا نشده بودند بلكه حتّي مبتلاي به طول عهد نشده بودند كه آنچه را رسول خدا (ص) در باره ي حضرت زهرا (س) فرموده بودند فراموش كنند، بلكه عهد قريب بود و هنوز زخم مصيبت فراق رسول خدا بهم نيامده بود. «و لم يخل منك الذّكر ، و ذكر از شما خالي نشده بود.» ذكر گويا ساحت و ميداني است كه اين ميدان هنوز از حضرت خالي نگشته بود و چنان حضرت در اين ساحت و ميدان حضور داشتند. فانّا لله و انّا اليه راجعون
به نقل از سایت بشری
و اين سخن همانند كوله باري است كه پشت هر شيعه ي محبّ را مي شكند. اين بي حرمتي ها ناشي از قساوت دل هاست و قساوت هم زماني عدّه اي را فرا مي گيرد كه مهلت و مدّت و به تعبير قرآنيش اَمَد بر آنان طولاني شود. مثل عصر ما كه عصر غيبت مولايمان حضرت مهدي (عج) است : «و لا يكونوا كالّذين طال عليهم الامد فقست قلوبهم ، و نباشند مؤمنان مانند كساني كه اَمَد و مهلت و مدّت بر آنان طولاني گشت پس قساوت دلهاي آنها را فرا گرفت.»
و اين مسلمانان صدر اسلام نه تنها به بليّه طولاني شدن اَمَد مبتلا نشده بودند بلكه حتّي مبتلاي به طول عهد نشده بودند كه آنچه را رسول خدا (ص) در باره ي حضرت زهرا (س) فرموده بودند فراموش كنند، بلكه عهد قريب بود و هنوز زخم مصيبت فراق رسول خدا بهم نيامده بود. «و لم يخل منك الذّكر ، و ذكر از شما خالي نشده بود.» ذكر گويا ساحت و ميداني است كه اين ميدان هنوز از حضرت خالي نگشته بود و چنان حضرت در اين ساحت و ميدان حضور داشتند. فانّا لله و انّا اليه راجعون
به نقل از سایت بشری