loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 45 نظرات (0)

15 توصیه میرزا اسماعیل دولابی را برای زندگی مومنانه
 
1.      هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است.
 
2.      زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و… نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.
 
3.      اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی

بازدید : 45 نظرات (0)

بيانات رهبری در ديدار اساتيد دانشگاه‌ها بیست و هشتم ماه رمضان ۱۴۳۴ (۱۳۹۲/۰۵/۱۵ - ۲۲:۰۰)
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌
خداى متعال را شكر ميكنيم كه توفيق پيدا كرديم يك بار ديگر اين جلسه‌ى مطلوب و شيرينِ همه‌ساله را - ولو در آخرين روزهاى ماه رمضان - در اينجا شاهد باشيم. جلسه، جلسه‌ى علم است؛ جلسه‌ى دانشگاه است و اهميت علم و دانشگاه براى نظام جمهورى اسلامى و ملت ايران و بخصوص براى برهه‌ى كنونى تاريخ ما، بر همه روشن است.
 البته اين جلسه براى اين نيست كه من عرايض خودم را و نكاتى را كه در باب دانشگاه يا درباره‌ى علم و جامعه‌ى علمى دارم، بيان كنم - حالا مطالبى عرض ميكنيم، ليكن جلسه براى اين نيست - عمده‌ى نظر بنده در تشكيل اين جلسه، دو چيز است: يكى احترام به مقام اساتيد دانشگاه. اين جلسه در واقع يك جلسه‌ى نمادين است؛ براى اين است كه اهتمام نظام جمهورى اسلامى به مقام علم و عالم و استاد و دانشگاه، با اين وجه

بازدید : 58 نظرات (0)

رهبر انقلاب در دیدار اساتید، محققان و پژوهشگران دانشگاه‌های کشور:
 
پیشرفت علمی زمینه ساز اقتدار اقتصادی و سیاسی ایران/ دستور کار قطعی نظام، دنبال کردن الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی/ گفتمان علمی، گفتمان پیشرفت علم و گفتمان پیشرفت عمومی کشور در دانشگاه‌ها گسترش یابد (۱۳۹۲/۰۵/۱۵ - ۲۲:۰۰)
صدها نفر از اساتید، اعضای هیأتهای علمی و محققان دانشگاهی عصر امروز در جلسه ای با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، به بیان دیدگاهها و تبادل نظر درخصوص مسائل مختلف بویژه موضوعات علمی و دانشگاهی پرداختند.
در ابتدای این دیدار 9 نفر از استادان به مدت یک ساعت و سی دقیقه پیشنهادات، انتقادات و نکات مورد نظر خود را تشریح کردند سپس حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی با اشاره به ضرورت مجاهدت و تلاش بیوقفه برای شتاب بیشتر علمی کشور تأکید کردند: پیشرفت علمی زمینه ساز "اقتدار اقتصادی و سیاسی ایران" و عزت بیشتر ایرانیان در جامعه بین المللی است که دستیابی به این هدف، به حفظ و تقویت "گفتمان علمی، گفتمان پیشرفت علمی و گفتمان پیشرفت عمومی کشور" در دانشگاهها نیاز دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای ، برگزاری چنین جلساتی با اساتید دانشگاهها را در درجه اول اقدامی نمادین برای

بازدید : 44 نظرات (0)

همه وعده های انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی/ آقای رئیس جمهور! مردم وعده‌ها را به یاد دارند و چشم انتظار تحقق آن هستند

روحانی با نقد وضع موجود اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور، به مردم وعده داد دولتی بر سر کار آورد که هم مشکلات اقتصادی چون بیکاری و گرانی را حل کند و هم مطالبات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مردم را محقق سازد.
جنوب نیوز- دولت یازدهم از این هفته رسماً آغاز به کار می‌کند. حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم در انتخابات باشکوه ۲۴ خردادماه، با ارائه شعارها و وعده‌های پرحرارتی توانست رأی اکثریت را به دست آورد.

او با نقد وضع موجود اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور، به مردم وعده داد دولتی بر سر کار آورد که هم مشکلات اقتصادی چون بیکاری و گرانی را حل کند و هم مطالبات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مردم را محقق سازد. اینک حسن روحانی، رسماً رئیس‌جمهور ایران است و مردمی که به او رأی دادند و آن‌ها که به او رأی ندادند، چشم‌انتظار تحقق وعده‌ها و شعارهای روحانی هستند. به همین مناسبت، با مروری بر سخنرانی‌های روحانی در سه هفته موعد تبلیغات انتخابات، مهم‌ترین وعده‌ها و شعارهای وی را انتخاب کرده‌ایم.

پیامبر اعظم اسلام- صلّی اللّه علیه و آله - فرمودند: «هر كه ایمان به خدا و روز جزا دارد باید چون وعده نماید، به آن وعده وفا كند.» (اصول كافی، ج۲، ص۲۷۰، حدیث ۲)

وعده‌های سیاسی

http://www.shafaf.ir/files/fa/news/1392/4/29/78863_928.jpg
۱. نحوه تعامل قوا باید به گونه‌ای باشد که خواست مردم و منافع آنان تأمین شود.

۲. خوب می‌دانم نزدیکی، آشنایی و ارادت ۴۵ ساله با رهبر انقلاب از سال ۴۷ تا امروز، سرمایه بزرگی است و این روابط می‌تواند به کسی که قرار است اداره کشور را بر عهده بگیرد و با معضلات مقابله کند، تا چه حدی کمک می‌کند.

بازدید : 41 نظرات (0)

گزارش حادثه قم در مجلس قرائت شد؛ متن کامل گزارش غائله قم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در قرائت گزارش مجلس از غائله قم به موارد مشابه در این شهر هنگام سخنرانی علما و مراجع عظام اشاره و اقدامات حلقه پرتو را در این غائله تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در قرائت گزارش مجلس از غائله قم به موارد مشابه در این شهر هنگام سخنرانی علما و مراجع عظام اشاره و اقدامات حلقه پرتو را در این غائله تشریح کرد.

به گزارش جنوب نیوز، در ادامه جلسه روز سه‌شنبه قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از حادثه 22 بهمن سال 1391 در قم در صحن علنی مجلس قرائت شد. این گزارش سپس با رای 153 نماینده مجلس برای پیگیری به قوه قضاییه ارجاع شد.


سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون در ابتدای قرائت این گزارش به مسئولیت برخی اشخاص شاغل در نهادها و ارگان های نظامی، انتظامی و امنیتی اشاره شده که کمیسیون ضمن تقدیر از نهادها و ارگان های مذکور در برقراری نظم و امنیت و پایداری نظام اعلام می دارد که همچون گذشته از آنها حمایت می کند و اقدامات خودسر معدود افراد را شایسته این نهادهای انقلابی نمی داند.


متن کامل گزارش غائله 22 بهمن که صبح امروز در مجلس قرائت شد به شرح زیر است:
 
الف مقدمه:
 
مقامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بنا به آموزهای دینی بیشترین تماس را با قاطبه مردم در سطوح مختلف برقرار می نمایند. این ارتباط چهره به چهره، قطعاً منتج به حفظ مردم دردفاع از انقلاب اسلامی و کشور می گردد.
 
و مسئولان فاصله های خود را در ارتباطات با مردم به حداقل می رسانند. آفت این  حضور مردمی قرار گرفتن مستقیم مسئولان در معرض انواع تعرضات فیزیکی و شخصیتی است. آثار ترور شخصیتی کمتر از ترور فیزیکی

بازدید : 65 نظرات (0)

مشروح نشست خبری حسن روحانی: برای منافع ملی حاضریم با هر کشوری مذاکره کنیم/ درباره زندانیان سیاسی- امنیتی مذاکره می‌کنیم/ پرداخت یارانه‌ها ادامه می‌یابد/ کسی به من فشار نیاورد

نشست‌ خبری رئیس‌جمهور با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش جنوب نیوز، نشست‌ خبری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در ساختمان شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.



پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور منتخب نشستی با خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار کرده بود اما این برنامه اولین نشست خبری او پس از آغاز ریاست جمهوری اش است.

مجری در ابتدای برنامه اعلام کرد که بیش از 70 درخواست سوال از سوی خبرنگاران ارائه شده است.

حسن روحانی سخنان خود را در ابتدای نشست آغاز کرد.

وی گفت: در ابتدا مایلم از همه خبرنگاران داخلی و خارجی که در 2 ماه اخیر در انعکاس اخبار مربوط به انتخابات

بازدید : 50 نظرات (0)

اولین نشست خبری حسن روحانی رییس جمهور پس از مراسم تحلیف وی با حضور بیش از ۱۰۰خبرنگار داخلی و خارجی برگزار شد.
حاشیه‌های اولین نشست خبری رییس جمهور
به گزارش افکارنیوز، بنابر اعلام مجری این برنامه بیش از ۷۰ درخواست سوال از سوی خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر در این نشست مطرح شده بود.

این برنامه راس ساعت ۱۷ (براساس اعلام قبلی آغاز شد) و روحانی پس از قرار گرفتن در جایگاه در آغاز سخنان خود از زحمات تلاشگران عرصه خبر مخصوصا در روزهای تنفیذ و تحلیف قدردانی کرد.

وی در همین راستا اعلام کرد: هدف اینجانب از این‌که در روزهای اول مسوولیتم در چنین جمعی باشد، وفای به

بازدید : 60 نظرات (0)

بررسی قدرت نرم برای پایه‌ریزی حیات طیبه اسلامی یک ضرورت است

دکتر مخبر دزفولی در اجلاس دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص):

بررسی قدرت نرم برای پایه‌ریزی حیات طیبه اسلامی یک ضرورت است

اجلاس بین‌المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص) روز چهارشنبه 18/02/92 در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما، با حضور دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

نخبگان جهان اسلام باید در این حساس نسبت به وظیفه خرد واقف باشند

دکتر مخبر دزفولی در این مراسم طی سخنانی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند امروز جهان و به‌ویژه جهان اسلام در مقطع حساس و شرایط پیچیده‌ای قرار دارد و نخبگان جهان اسلام باید در این حساس نسبت به وظیفه خرد کاملاً واقف و آگاه باشند.

وی افزود: همایش‌هایی از این دست که نخبگان را به هم‌اندیشی برای رفع معضلات بشر امروز فرا می‌خواند، نماد بارز این احساس وظیفه است.

بررسی قدرت نرم برای پایه‌ریزی حیات طیبه اسلامی یک ضرورت است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بررسی آنچه که امروز قدرت نرم نامیده می‌شود، در سنت و سیره

تعداد صفحات : 16

درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 166
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 280
  • بازدید ماه : 673
  • بازدید سال : 3,000
  • بازدید کلی : 27,043