loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 49 نظرات (0)

اولین نشست خبری حسن روحانی رییس جمهور پس از مراسم تحلیف وی با حضور بیش از ۱۰۰خبرنگار داخلی و خارجی برگزار شد.
حاشیه‌های اولین نشست خبری رییس جمهور
به گزارش افکارنیوز، بنابر اعلام مجری این برنامه بیش از ۷۰ درخواست سوال از سوی خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر در این نشست مطرح شده بود.

این برنامه راس ساعت ۱۷ (براساس اعلام قبلی آغاز شد) و روحانی پس از قرار گرفتن در جایگاه در آغاز سخنان خود از زحمات تلاشگران عرصه خبر مخصوصا در روزهای تنفیذ و تحلیف قدردانی کرد.

وی در همین راستا اعلام کرد: هدف اینجانب از این‌که در روزهای اول مسوولیتم در چنین جمعی باشد، وفای به

عهدم بوده است. من در دوران تبلیغات انتخاباتی و پس از آن به مردم وعده دادم که دولت آینده دولتی پاسخگو خواهد بود و با شفافیت عمل خواهد کرد و من براساس وعده‌ام به صورت نوبه‌ای و ان‌شاءالله مستمر با مردم عزیز کشورم سخن خواهم گفت.

پس از پایان سخنان ابتدایی رییس جمهور، خبرنگاران به طرح سوالات خود پرداختند و شبکه خبر، المیادین لبنان، ایسنا، ان‌بی‌سی و روزنامه اعتماد از نخستین رسانه‌هایی بودند که سوالات خود را از حسن روحانی پرسیدند.

در این جلسه سوالاتی با محوریت مباحثی چون حقوق اساسی ملت، مذاکرات اساسی، یارانه‌ها، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، مسائل و مشکلات کارگران، تحریم‌ها، سفر رییس جمهور به نیویورک، ضرورت ساده‌زیستی و پرهیز از اشرافی‌گری در دولت، برنامه‌های روحانی برای معیشت مردم، معیار رییس جمهور برای انتخاب افراد کابینه، مساله سوریه، لایحه جرم سیاسی، حضور خانم‌ها در کابینه و توجه به بخش خصوصی پرسیده شد.

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور ،محمد رضا صادق، حسین فریدون، مرتضی بانک و برخی از مدیران مسوولان روزنامه‌ها در این نشست حضور داشتند.

در انتهای این نشست، وقتی مجری برنامه زمان پایانی را اعلام کرد، برخی خبرنگاران از این‌که نتوانسته بودند سوال‌های خود را بپرسند، اعتراض کردند و روحانی در پاسخ به این اعتراضات گفت: باید در این رابطه سازوکاری با اصحاب رسانه که مورد قبول همه باشد، مشخص شود.

وی خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: ما به شما زیاد زحمت می‌دهیم، بنابراین باید در این رابطه سازوکاری که عادلانه هم باشد، مقرر شود.

در همین‌جا مجری برنامه این نکته را یادآور شد که بنابر اعلام محمد رضا صادق کسانی که در این نشست سوالاتشان را نپرسیدند، در نشست بعدی رییس جمهور برای پرسیدن سوالاتشان در اولویت قرار خواهند گرفت.

در دقایق پایانی این نشست یکی از خبرنگاران نابینا که خود را یک احمدی‌نژادی می‌خواند، از این‌که نتوانسته بود سوال خود را بپرسد گلایه داشت،‌از جای خود بلند شد و با لحنی اعتراضی به رییس جمهور گفت: نباید به اسم اعتدال، برسر اعتدال بزنیم و اعتدال به معنی حذف گروه‌های غیرهمفکر نیست.

وی گفت: من این سوال را از شما دارم که در اجرای حمایت از معلولان چه خواهید کرد که روحانی در پاسخ به این خبرنگار اظهار کرد: بیان جنابعالی مورد احترام است و خود جنابعالی هم همینطور مورد احترام هستید، ولی شیوه‌ای که به کار بردید با اعتدال نمی‌خواند. اولین اصل در اعتدال قانون و نظم است و باید این دو را رعایت کنید. همانطور که جنابعالی به خودتان حق می‌دهید که سوالتان را مطرح کنید، به دیگران هم باید حق بدهید این شیوه خیلی پسندیده نیست.

رییس جمهور درقالب پاسخ به سوال این خبرنگار گفت: افراد معلول و نابینا باید مورد توجه جدی باشند و تکریم شوند و این موضوعی است که دولت آن را مورد توجه قرار می‌دهد.

اولین نشست خبری رییس جمهور راس ساعت ۱۷ آغاز شد و با وجود آنکه اعلام شد، این نشست ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه پایان می‌یابد، به علت انبوه سوالات خبرنگان و اصرار آنها به طرح این سوالات، نشست تا ساعت ۱۹ ادامه داشت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 67
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 181
  • بازدید ماه : 574
  • بازدید سال : 2,901
  • بازدید کلی : 26,944