loading...
لباب؛ طلاب کرمان
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 59 نظرات (0)

بررسی قدرت نرم برای پایه‌ریزی حیات طیبه اسلامی یک ضرورت است

دکتر مخبر دزفولی در اجلاس دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص):

بررسی قدرت نرم برای پایه‌ریزی حیات طیبه اسلامی یک ضرورت است

اجلاس بین‌المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص) روز چهارشنبه 18/02/92 در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما، با حضور دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

نخبگان جهان اسلام باید در این حساس نسبت به وظیفه خرد واقف باشند

دکتر مخبر دزفولی در این مراسم طی سخنانی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند امروز جهان و به‌ویژه جهان اسلام در مقطع حساس و شرایط پیچیده‌ای قرار دارد و نخبگان جهان اسلام باید در این حساس نسبت به وظیفه خرد کاملاً واقف و آگاه باشند.

وی افزود: همایش‌هایی از این دست که نخبگان را به هم‌اندیشی برای رفع معضلات بشر امروز فرا می‌خواند، نماد بارز این احساس وظیفه است.

بررسی قدرت نرم برای پایه‌ریزی حیات طیبه اسلامی یک ضرورت است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بررسی آنچه که امروز قدرت نرم نامیده می‌شود، در سنت و سیره

پیامبر اکرم(ص) برای پایه‌ریزی حیات طیبه اسلامی و انسانی یک نیاز و یک ضرورت است.

دکتر مخبر دزفولی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در جزیره العرب فرو رفته در جاهلیت که زنده به گور کردن دختران در آن یک رسم رایج بود، با کلام برآمده از فطرت یعنی قرآن مجید توانست تمدن اسلامی را پایه‌ریزی کند.

وی افزود: در سر مکتب پیامبر اسلام (ص) امروز هم پاسخگو است، زیرا راه آن عزیز تسلط بر قلوب، بیان معقول و فراخواندن به تفکر است و این که امروز هم نیاز بشریت است.

امروز قرآن مجید می‌تواند جهان را فتح کند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همانگونه که مورخین تاریخ اسلام به درستی گفته‌اند «مدینه با قرآن فتح شد» و امروز قرآن مجید می‌تواند جهان را فتح کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: پیامبر اکرم آنچنان مشتاق بر هدایت همه بشریت بود که بنا به فرموده قرآن، حیات مبارک خود را به خطر انداخته بود.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) این فرزندان خلف پیامبر اسلام (ص) و پیشوایان راستین اسلام هم با همین شیوه عمل کردند و در مقابل قدرت‌های جائر عصر خود با بیان و استدلال مقابله کرده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کربلا و ایثارگری امام حسین (ع) و روشنگری‌های خواهر بزرگوارشان حضرت زینت (س) بعد از فاجعه کربلا امروز الگوی جهان اسلام است و به اذعان بسیاری از متفکران این شهادت طلبی و ایثارگری‌ها برای آنان غیر قابل فهم و تحلیل است.

مسلمین با نوع دوستی اروپای قرون وسطی را ریزه‌خوار سفره خود کرده بودند

دکتر مخبر دزفولی با اشاره به نفوذ تمدن اسلام در اروپای قرون وسطی گفت: مسلمین با نوع دوستی، شفقت با خلق خداد از هر نژاد و رنگ، ترویج علم و عقلانیت اروپای فرو رفته در قرون وسطی را به مدت 5 قرن ریزه‌خوار سفره خود کرده بودند.

وی افزود: مسلمین به تبعیت از پیامبر اکرم (ص) هیچگاه مرتکب کشتار جمعی، تروریسم و ... نشده‌اند بلکه همواره قربانی این جنایت‌ها بوده‌اند.

اسلام امروز، مانع اصلی در مقابل سرمایه‌پرستان است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اسلام امروز مانع اصلی در مقابل سلطه‌گران سرمایه‌پرستی است که هیچ چیز جز منافع نامشروع خود را محترم نمی‌دانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: هر چند مفهوم «قدرت نرم» مفهومی نو و تازه است، اما محتوای آن دارای سابقه‌ای طولانی است و در هر دوره‌ای با توجه به مقتضیات آن دوره به شکل خاص رخ  نمایانده است.

امروز رسانه‌ها به عنوان اصلی‌ترین ابزار تولید گفتمان در اختیار افکار شیطانی قرار دارند

وی افزود: در جهان امروز رسانه‌ها به عنوان اصلی‌ترین ابزار تولید گفتمان و ترویج آن، در اختیار افکار شیطانی قرار دارند که با بهره‌گیری از شیوه‌های ظریف تسلط بر افکار عمومی، ترویج خشونت، بی بند و باری جنسی، پوچ گرایی را برای انحطاط بشر در سر لوحه کار خود قرار داده اند.

دکتر مخبر دزفولی ادامه داد: خبرگزاری‌های تحت مدیریت نظام سلطه، 55 هزار دفتر در سراسر جهان دارند که در راستای اهداف غیر الهی و ضد انسانی خود روزانه بیش از 5 میلیون کلمه را مخابره می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هالیوود به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز تولید فرآورده‌های فرهنگی سالانه بیش از 700 فیلم در راستای ترویج گفتمان سلطه جهانی را تولید می‌کند در بیش از 70 درصد از سینماهای جهان نمایش داده می‌شود.

وی افزود: عروسک باربی به عنوان اصلی‌ترین ابزار انتقال ارزش‌های تمدن غرب به کودکان جهان است و در صدها گونه مختلف تولید و در جهان توزیع شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: در مقابل این سیل ویرانگر ابتدا باید مصونیت ایجاد شود و سپس برای رهایی بشر از این گرداب تهاجم به مبانی معرفتی آن صورت گیرد.

ایجاد تفرقه مهم‌ترین راهبرد نظام سلطه برای مقابله با اسلام ناب است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تفرقه و به راه انداختن جنگ بین شیعه و سنی که امروز اصلی‌ترین کانون این توطئه در سوریه دیده می‌شود، مهم‌ترین راهبرد نظام سلطه برای مقابله با اسلام ناب است.

دکتر مخبر دزفولی گفت: دشمنی با مظاهر تفکر اصیل اسلام مانند آنچه که در چند دهه پیش در تخریب قبور مطهر ائمه«ع» در قبرستان بقیع اتفاق افتاد و دنباله آن را در هتک حرمت به مزار صحابی جلیل القدر جناب حجر بن عدی مشاهده کردیم، نشان می‌دهد که دشمن منبع قدرت ما را یافته است و به همین دلیل باید هوشیارتر باشیم.

تکفیری‌های وهابی سوریه بازیچه دست اسرائیل هستند

وی در پایان نیز افزود: تکفیری‌های وهابی که امروز در سوریه این جنایات را مرتکب می‌شوند، هرچند نقاب اسلام را بر صورت زده‌اند اما همه جهان اسلام میدانند که این گروهک‌های تروریست بازیچه دست اسرائیل هستند و به خواست خدا با اتحاد همه مسلمین این فتنه نیز برطرف می‌شود.

 

 

 

وزیر امور خارجه:

ادبیات سیاسی نظام اسلامی باید با توجه به شرائط جهانی متحول شود

در ادامه این مراسم، دکتر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه نیز طی سخنانی گفت: ادبیات سیاسی و دیپلماسی نظام اسلامی باید با حفظ اصول با توجه به شرایط جهانی متحول و باز سازی شود.

وی افزود: خط مشی تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب مبتنی بر جذب حداکثری و عزت، حکمت و مصلحت راهبردهای اصلی سیاست خارجی ما است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: قرآن مجید بیان نیکو و نرم را حتی در برخورد با فرعون موثر می‌داند.

دکتر صالحی گفت: زیرکی، هوشیاری، احسان ، نیکی و رفتار کریمانه اصول اصلی دیپلماسی اسلامی هستند.

چالش امروز ما با غرب یک چالش معنوی و فکری است

وی افزود: چالش امروز ما با غرب یک چالش معنوی و فکری است و قدرت نرم ما در این سه دهه توانسته است سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند و بیداری اسلامی بارزترین نماد این فتح و اقتدار است.

ولایت فقیه الگوی منحصر به فرد حکومت در جهان است

وزیر امور خارجه ادامه داد: امام خمینی«ره» احیاگر اسلام در جهان معاصر هم با هوشمند توانست، مؤلفه های قدرت نرم را از منابع و معارف استخراج و به همه جهان اسلام عرضه کند.

دکتر صالحی در پایان نیز گفت: نظام مبتنی بر ولایت فقیه که در آن اقتدار سیاسی مسبوق به رابطه محبت آمیز بین امام و امت است، الگویی یگانه در جهان محسوب می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام و خوش آمد به همه دوستان. / این وبگاه محل تجمع و تبادل نظر طلاب عزیز استان کرمان است./ امیدوارم با حضور خودتون و فعالیت در آن و تبادل نظرات، پویایی حوزه علمیه استان کرمان را نشان دهیم و ان شاء الله با گرد آمدن در اینجا و ارائه مطالب در پیشرفت هم کمک بدهیم./ خوشحال میشم عضو بشید و نظر بدهید. البته توی عضویت اگر جزو دانش آموختگان هستید، محل کار و شهرستانتان را یادآور شوید./ در ضمن دوستانی هم که وبلاگ یا سایت دارند، برای ما آدرسشو بفرستن تا لینک بذاریم. لینک سایت رو هم توی سایت و وبلاگ هاتون بذارید./ البته همین جا از تمام افراد دیگری که می خواهند عضو شوند، عذرخواهی می کنم. این وبگاه فقط مخصوص طلاب کرمان است و با کمال معذرت از پذیرش دیگران به عنوان عضو معذور هستیم./ توجه: این سایت هیچ گونه ارتباطی با نهاد رسمی مدیریت حوزه و مدارس علمیه نداشته و راه اندازی آن ناشی از دغدغه فردی حقیر و کمک برخی دوستان می باشد. فعلا در انجمن سایت بخش تفسیر و علوم قرآن و مهارت های بیان تفسیر فعال است و مطالب نو در آن می باشد./ با تشکر مدیریت سایت/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چقدر موافق باز شدن چنین سایتی برای طلاب هستید؟
    چقدر حاضر به همکاری با این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 155
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 269
  • بازدید ماه : 662
  • بازدید سال : 2,989
  • بازدید کلی : 27,032